Updated on 2024/03/30

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CHOI,Sangchul
 
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Faculty of Business and Commerce Professor
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Degree

  • Master of Cmmerce

  • Doctor of Commerce

Research Interests

  • Marketing

  • Distribution System

  • マーケティング

  • 流通システム

  • 小売国際化

  • Retail Internationalization

Research Areas

  • Humanities & Social Sciences / Business administration

  • Humanities & Social Sciences / Commerce

Education

  • Kobe University   Graduate School, Division of Administration

    1996.4 - 1997.3

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    Country: Japan

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  • Kobe University   Graduate School, Division of Administration

    1991.4 - 1995.3

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    Country: Japan

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Research History

  • Professor, Faculty of Business and Commerce, Kansai University

    2016.4

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  • Vistiong Professor, Business School, Dongbei University of Finance and Economics

    2010.9 - 2011.8

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  • Professor, University of Marketing and Distribution Sciences

    2003.4 - 2016.3

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  • Associate Professor, Faculty of Commerce,Univ. of Marketing & Distribution Sciences

    1999.4 - 2003.3

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  • Assistant (Associate) Prefessor, Faculty of Economics, Kagawa University

    1995.4 - 1999.3

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  • (Senior) Researcher, Korea Institute for Industrial Economics & Trade

    1984.7 - 1995.2

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Professional Memberships

  • アジア経営学会

    2018.6

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  • 日本商業学会

    2015.5 - 2017.4

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  • アジアヨーロッパ未来学会

    2011 - 2013

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  • 大韓商工会議所流通委員会

    2009.3 - 2018.2

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  • 韓国流通学会

    2009.3 - 2012.2

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  • 日本組織学会

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  • 日本消費者行動研究学会

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Committee Memberships

  • アジア経営学会   評議員  

    2021.9 - Present   

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  • 日本商業学会   理事  

    2015.6 - 2017.5   

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    Committee type:Academic society

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  • 韓国マーケッティング管理学会   理事  

    2011.3 - 2013.2   

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    Committee type:Academic society

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  • 韓国商工会議所   流通委員会諮問委員  

    2009.3 - 2018.2   

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  • 韓国流通学会   副会長  

    2009.3 - 2016.2   

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    Committee type:Academic society

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Papers

  • 伝統的産業集積の変革におけるインターローカリティ戦略:地域完結型産業集積論への批判的考察 Reviewed

    蒋 辛未・崔 相鐵

    日本商業学会第73回全国大会プロシーディングス   4-13   2023.5

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  • 産業集積の持続・変革における商人的変革者の役割:中国徐州市沙集鎮のタオバオ村の事例分析を通して

    蒋 辛未・崔 相鐵

    経営学論集(山梨学院大学)   第4号、9-25   2023.3

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  • 中東系老舗繊維卸企業によるビジネスモデル転換―次なる百年に向かうデビス株式会社の事例分析―

    崔 相鐵

    商学論集(関西大学)   第67巻第1号、25-58頁   2022.6

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  • 産業集積の持続・変革におけるキープレイヤーに関する考察: 中国無錫市の電動自転車産業集積の事例分析を通して Reviewed

    蒋 辛未・崔 相鐵

    マーケティングレビュー・日本マーケティング学会   第3巻第1号   2022.2

  • Decline of Industrial Local Clusters in Japan and Role of Merchant Coordinators for Sustainable Development of Those Clusters

    崔 相鐵・蒋 辛未

    Kansai University Review of Business and Commerce   No.20   2021.3

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  • 東南アジアの非製造業の国際化プロセスに関する一考察:タイの有力企業2社の事例分析を通して Reviewed

    ズオンティトゥイ・崔 相鐵

    『アジア経営研究』   第25号、97-113頁   2019.8

  • 発展途上国企業の海外進出戦略に関する一考察:比ジョリビーの事例を中心に

    ズオンティトゥイ・崔 相鐵

    『流通科学大学論集(流通・経営編)』   第30巻第2号、113-134頁   2018.1

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  • Development of Distribution Policies and Underlying Problems of Traditional Retail Markets in Korea

    Choi Sang Chul, Ryu Dohyeong

    Journal of Marketing & Distribution   第17巻第2号、27-46頁 ( 2 )   27 - 46   2014.2

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    Language:Japanese   Publisher:Japan Society of Marketing and Distribution  

    DOI: 10.5844/jsmd.17.2_27

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  • 韓国ロッテ・ショッピングの新興市場進出戦略の分析:急激なグローバル・シフトの深因

    崔 相鐵

    季刊マーケティング・ジャーナル   第32巻第4号、22-37頁 ( 4 )   22 - 37   2013.3

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    Language:Japanese   Publisher:日本マーケティング協会  

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  • “Why does Lotte Shopping of Korea go global?:Birth of hybrid retailer and its business development for global retailer”

    崔 相鐵

    流通科学大学リサーチレター   No.16、1-25頁   2013.1

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  • “Why does Lotte Shopping of Korea go global?:Birth of hybrid retailer and its business development for global retailer”

    崔 相鐵

    流通科学大学リサーチレター   No.16、1-25頁   2013.1

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  • 日本寡占メーカーの流通系列化の現実と理論 Reviewed

    崔 相鐵

    流通研究(韓国流通学会)   第16巻第5号、211-231頁   2011.12

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  • 日本百貨店業界の不振と伊勢丹メンズ館の躍進

    崔 相鐵

    月刊流通ジャーナル   第3巻第203号、92-97頁   2011.11

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  • 日本におけるチャネル研究の空白ゾーン

    崔 相鐵

    季刊マーケティング・ジャーナル   第31巻第1号、4-18頁 ( 1 )   4 - 18   2011.6

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    Language:Japanese   Publisher:日本マーケティング協会  

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  • 日本流通系列化の現実と理論:社会科学の経験科学偏向への批判的検討 Reviewed

    崔 相鐵

    2011年度アジア・ヨーロッパ未来学会春期学術大会論文集   45-68頁   2011.5

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  • 日本流通システムにおける多元的チャネル・システム時代の到来

    崔 相鐵

    『食品産業新聞社60周年記念誌』   58-61頁   2011.5

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  • 日本の失われた10年と小売イノベーターのビジネスモデル

    崔 相鐵

    東亜日報社『DBR(Dong-A Business Review)』   Vol.20、24-28頁   2008.11

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  • Case study on the business succession of merchant's family in Korea

    Journal of the University of Marketing and Distribution Sciences. Distribution sciences & business administration   第20巻第1号、55-66頁 ( 1 )   55 - 66   2007.7

     More details

    Language:Japanese  

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  • 韓国の商業政策の展開と商人の家族継承

    崔 相鐵, 柳 到亨

    『流通科学大学論集』   第19巻第1号、93-106頁 ( 1 )   93 - 106   2006.7

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    Language:Japanese   Publisher:流通科学大学学術研究会  

    CiNii Books

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  • Carrefour: Being aware of the domestic market! Reviewed

    Marc Dupuis, Sang Chul Choi, Roy Larke

    Strategic Issues in International Retailing   91 - 113   2006.6

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    Language:English   Publishing type:Part of collection (book)   Publisher:Routledge Taylor & Francis Group  

    DOI: 10.4324/9780203639627

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  • Tesco: Transferring marketing success factors internationally Reviewed

    John Dawson, Roy Larke, Sang Chul Choi

    Strategic Issues in International Retailing   170 - 195   2006.6

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    Language:English   Publishing type:Part of collection (book)   Publisher:Routledge Taylor & Francis Group  

    DOI: 10.4324/9780203639627

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  • 中小小売業の自己雇用についての歴史的考察:マクロ・データに基づく実証分析

    柳 到亨・崔 相鐵

    流通科学大学流通科学研究所ワーキングペーパー   No.56、1-20頁   2006.3

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  • Dilemma of Global Retailer’s Adaptation Strategy; Carrefour’s Retreat from the Japanese Market

    崔 相鐵

    流通科学大学流通科学研究所モノグラフ・シリーズ   モノグラフNo.99、1-26頁   2005.12

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  • Dilemma of Global Retailer’s Adaptation Strategy; Carrefour’s Retreat from the Japanese Market

    崔 相鐵

    流通科学大学流通科学研究所モノグラフ・シリーズ   モノグラフNo.99、1-26頁   2005.12

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  • Carrefour Japan’s Retreat from the Japanese Market: Dilemma of Adaptation Strategy

    崔 相鐵

    Proceedings(Ⅰ) of the 2005 Fall TKMA Conference Symposium(Pusan National Univ.)   pp.41-60   2005.11

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  • Carrefour Japan’s Retreat from the Japanese Market: Dilemma of Adaptation Strategy

    崔 相鐵

    Proceedings(Ⅰ) of the 2005 Fall TKMA Conference Symposium(Pusan National Univ.)   pp.41-60   2005.11

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  • 韓国におけるグローバル小売企業のパフォーマンス分析

    崔 相鐵, 金裕梧

    『流通科学大学論集』   第17巻第2号、39-52 ( 2 )   39 - 52   2004.11

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    Language:Japanese   Publisher:流通科学大学学術研究会  

    CiNii Books

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  • 日本の家電流通の百年

    崔 相鐵

    流通科学大学流通科学研究所モノグラフ・シリーズ   モノグラフNo.61、1-39頁   2004.7

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  • 日本寡占企業のチャネル政策の調整:松下・ワールド・資生堂の小売系列店戦略を中心に

    崔 相鐵

    韓国マーケティング管理学会2004年度春季学術発表大会報告論文集   257-272頁   2004.6

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  • The effects of liberalization in retail markets on economy and retail industry in Korea

    Jung-Hee Lee, Sang-Chul Choi

    Journal of Global Marketing   18 ( 1-2 )   121 - 131   2004

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    Language:English   Publishing type:Research paper (scientific journal)  

    In this paper, the effects of liberalization in retail markets on the economy and retail industry in Korea are analyzed. The Korean retail market has been opened to foreign retailers since 1996. The results of the liberalization are the introduction of new types of retail business and the scale of retailers has increased. Moreover, it is said that the Korean retail market has been changed to be a more efficient market. These results of liberalization can have positive effects on the Korean economy including the retailing industry and consumers. The results in this paper, however, indicate that the effects of the liberalization on the retail industry and economy were not as positive as expected. Analysis of change in retail productivity showed that average store size and labor productivity increased, but sales per unit of space did not change. On the other hand, negative effects resulting from the liberalization have occurred especially affecting the small and medium sized retailers, and regional economies. The effects of the liberalization can be evaluated as both positive and negative depending on the market and economic situations inside and outside the country. Even if the effects of the liberalization have been positive so far, future effects may be different especially due to the influence of China's market. © 2004 by The Haworth Press, Inc. All rights reserved.

    DOI: 10.1300/J042v18n01_07

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  • Understanding the Retail Internationalization; A Study of Carrefour

    Marc Duphis, Roy larke, Sang Chul Choi

    流通科学大学流通科学研究所モノグラフ   No.30, pp.1-28   2003.6

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  • グローバル小売企業の韓国進出と韓国小売企業の変貌

    崔 相鐵

    流通科学大学流通科学研究所モノグラフ   2002.3

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  • 日本の流通システムの歴史的展開と課題:マーケティングと商業の相互作用の視点 Reviewed

    崔 相鐵

    『マーケティング論集』(大邱・慶北マーケティング学会)   第10巻第1号、95-122頁   2001.6

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  • チャネル・マネジメントの理論と実際:チャネル・オプション仮説の提起

    崔 相鐵

    流通科学大学ワーキングペーパー   No.49.、1-33頁   2000.6

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  • 寡占企業の流通経路政策の転換:ワールドの流通取引制度の改革を中心に

    崔 相鐵

    流通科学(流通科学大学)   No.26、29-46頁   2000.4

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  • Strategic Adjustment of Oligopolistic Manufacturers' Channel Policy

    CHOI Sang chul

    流通科学大学ワーキングペーパー   1-37頁   2000.1

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  • インポート・ブランドと卸売業者の対立関係の深化

    崔 相鐵

    『流通情報』(流通経済研究所)   355号、32-40頁 ( 355 )   32 - 40   1999.4

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    Language:Japanese   Publisher:流通経済研究所  

    CiNii Books

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  • Escalation of Conflict between Japanese-Styled Wholesalers' Practises and Western-Styled Brand Marketing in Japanese Market of Imported Fashion Brand Products (To Prof. Hiroaki Seto in appreciation of his many years of service)

    Choi Sang Chul

    The Kagawa University economic review   第71巻第3号、181-215頁 ( 3 )   181 - 215   1998.12

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    Language:Japanese   Publisher:Kagawa University  

    CiNii Books

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    Other Link: http://shark.lib.kagawa-u.ac.jp/kuir/metadata/5602

  • 市場と組織のインタフェイスのマネジメント:松下電器の流通系列化政策の歴史的展開

    崔 相鐵

    『経済論叢』(香川大学)   第71巻第1号、79-131頁   1998.6

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  • The Decline of Keiretsu Relationship and the Expansion of Strategic Alliances in the Japanese Marketing Channels (To Prof. Katsumi Suzuki In appreciation of his many years of service)

    Choi Sang Chul

    The Kagawa University economic review   第70巻第2号、89-127頁 ( 2 )   89 - 127   1997.9

     More details

    Language:Japanese   Publisher:Kagawa University  

    CiNii Books

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    Other Link: http://shark.lib.kagawa-u.ac.jp/kuir/metadata/5565

  • マーケティングと社会科学:『流通価格革命論』批判

    崔 相鐵

    『経済論叢』   第68巻第2・3号、371-413頁   1995.11

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  • 流通における信頼概念の意義 Reviewed

    崔 相鐵

    『マーケティング・ジャーナル』   第14巻第4号、18-28頁   1995.3

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  • 営業現場における信頼のネットワーク

    崔 相鐵

    『神戸大学大学院経営学研究科博士課程モノグラフシリーズ』   No.9403、1-31頁   1994.12

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  • チャネル組織における信頼と協調関係の動態的メカニズムの分析

    崔 相鐵

    『六甲台論集』   第40巻第4号、38-55頁   1994.1

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  • チャネル論における協調・コンフリクト観への批判的検討

    崔 相鐵

    『六甲台論集』   第40巻第1号、49-62頁   1993.4

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Books

  • マーケティング的思考のすすめPart㉖:DXブームの時代をどう乗り越えるか

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    架け橋(在日韓国商工会議所)  2023.1 

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  • シリーズ/マーケティング的思考のすすめPart㉕:コンビニ業界が初めて直面する前年比売上高減少の含意

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    架け橋・在日韓国商工会議所  2022.2 

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  • シリーズ/マーケティング的思考のすすめPart㉔:レバノンからやってきたデビス株式会社の100年の歩みと次なる挑戦

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    架け橋・在日韓国商工会議所  2021.8 

     More details

  • シリーズ/マーケティング的思考のすすめPart㉓:コロナ禍以前のアジア人観光客と進化する日本の小売店舗

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    架け橋・在日韓国商工会議所  2021.1 

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  • チャネルのマネジメント(第7章)『1からのマーケティング・第4版』

    崔 相鐵( Role: Joint author)

    碩学舎  2020.1 

     More details

  • 日本における小売業態の生成と進化( 『1からの流通システム』所収)

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    碩学舎  2018.4 

     More details

  • 1からの流通システム

    崔 相鐵・岸本徹也( Role: Joint editor)

    碩学舎  2018.4 

     More details

  • 日本HMR産業の特徴と示唆点(『家庭式代替食品(HMR)産業の現況と政策課題』所収)

    崔 相鐵( Role: Joint author)

    韓国農村経済研究院  2016.3 

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  • 新たなマーケティングの時代の到来とケミカル・シューズ業界の対応(『成熟経済におけるケミカルシューズ業界の新たな挑戦報告』所収)

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    在日韓国商工会議所兵庫  2015.11 

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  • 新たなマーケティングの時代の到来とケミカル・シューズ業界の対応(『成熟経済におけるケミカルシューズ業界の新たな挑戦報告書』所収)」

    崔 相鐵( Role: Contributor)

    在日韓国商工会議所兵庫編  2015.11 

     More details

  • メトロ・グループ:現金持ち帰りフォーマットの国際化(スティーブ・バート著の翻訳)(『グローバル・ポートフォリオ戦略:先端小売企業の軌跡』所収)

    崔 相鐵

    向山雅夫・ジョンドーソン編著(千倉書房)  2015.3 

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  • ロッテ・ショッピング:韓国小売企業からグローバル小売企業への転換(向山雅夫・ジョンドーソン編著『グローバル・ポートフォリオ戦略』所収)

    崔 相鐵( Role: Contributor)

    千倉書房  2015.3 

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  • Lotte Shopping: Transforming a Korean retailer towards being global”, John Dawson and Masao Mukoyama(eds), Global Strategies in Retailing

    崔 相鐵( Role: Contributor)

    Routledge  2013.12 

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  • Lotte Shopping: Transforming a Korean retailer towards being global”, John Dawson and Masao Mukoyama(eds), Global Strategies in Retailing

    崔 相鐵( Role: Edit)

    Routledge  2013.12 

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  • 韓国ロッテ・ショッピングのグローバル・シフトの現況と背景:カリスマ経営者の意志と変革的リーダーの誕生(『日本におけるマイノリティ企業家の研究』所収)

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    天理時報社  2012.3 

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  • 『日本の流通における勝つ企業』

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国経済新聞社  2010.8 

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  • 日本流通物語シリーズ⑱:流通企業の商人精神再考

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2010.2 

     More details

  • 日本流通物語シリーズ⑰:日本流通企業の栄枯盛衰のダイナミズム

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2010.1 

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  • 日本流通物語シリーズ⑯:キリン・サントリー大統合の遠考深慮(後)

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2009.12 

     More details

  • 『大型流通企業の販売手数料現況と政策対応方案』

    李正煕・崔 相鐵・李ドンイル・黄ソンヒョク( Role: Joint author)

    韓国流通学会  2009.12 

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  • 日本流通物語シリーズ⑮:キリン・サントリー大統合の遠考深慮(前)

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2009.11 

     More details

  • 顧客を創り出すマーケティング:阪急電鉄の事例(『社会科学のことがよくわかる本』所収)

    崔 相鐵( Role: Contributor)

    大学教育出版  2009.11 

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  • 日本流通物語シリーズ⑭:100円ショップ最大企業ダイソーの劇場型事業展開(後)

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2009.10 

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  • 日本流通物語シリーズ⑬:100円ショップ最大企業ダイソーの劇場型事業展開(前)

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2009.8 

     More details

  • 日本流通物語シリーズ⑫:カルフール・ジャパンの日本撤退の真相

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2009.8 

     More details

  • 日本流通物語シリーズ⑪:松下電器の系列店戦略の功過

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2009.7 

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  • 『流通チャネルの再編』

    崔 相鐵・石井淳蔵( Role: Joint editor)

    中央経済社  2009.7 

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  • 『小売企業の国際展開』

    向山雅夫・崔 相鐵( Role: Joint editor)

    中央経済社  2009.7 

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  • シリーズ・マーケティング的思考の勧め:1回~23回

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    『架け橋』在日韓国商工会議所  2009.7 

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  • 日本流通物語シリーズ⑩:セブンイレブン・ジャパンの終わりのない挑戦(下)

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2009.6 

     More details

  • 日本流通物語シリーズ⑨:セブンイレブン・ジャパンの終わりのない挑戦(中)」

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2009.5 

     More details

  • 日本流通物語シリーズ⑧:セブンイレブン・ジャパンの終わりのない挑戦(上)

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    『月刊流通ジャーナル』(韓国百貨店協会)  2009.4 

     More details

  • 日本流通物語シリーズ⑦:日本の百貨店を創った人(後)

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2009.3 

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  • 日本流通物語シリーズ⑥:日本の百貨店を創った人(前)

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2009.2 

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  • 日本流通物語シリーズ⑤:日本流通経営者の原体験(後)

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2009.1 

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  • 日本流通物語シリーズ④:日本流通経営者の原体験(前)

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2008.12 

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  • 日本流通物語シリーズ③:松下の王道と中内の覇道

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2008.11 

     More details

  • 日本流通物語シリーズ②:フロンティアと冒険精神

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2008.10 

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  • 流通系列化からの脱却(『1からの流通』所収)

    崔 相鐵( Role: Contributor)

    碩学舎  2008.10 

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  • 日本流通物語シリーズ①:日本流通の巨人達の肩の上から

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2008.9 

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  • PBを巡る日本の流通・製造業者間の相生関係④:大型流通業者の優越的地位濫用に対する公取委の対応

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2008.8 

     More details

  • PBを巡る日本の流通・製造業者間の相生関係③:過去と現在のPBブーム

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2008.7 

     More details

  • PBを巡る日本の流通・製造業者間の相生関係②:松下電器とダイエーの30年戦争

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2008.6 

     More details

  • PBを巡る日本の流通・製造業者間の相生関係①:日本流通業者によるPB製品強化の背景

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』  2008.6 

     More details

  • 『流通市場の開放と食品産業の発展方案』

    李正煕・韓サンリン・崔 相鐵・黄ソンヒョク( Role: Joint author)

    韓国流通学会  2008.2 

     More details

  • グローバル・リテイラーの現地適応化戦略の罠

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    流通研究会第1回ワークショップ報告書  2007.9 

     More details

  • 商店街と大型店(『のぞいてみよう流通の世界』所収)

    崔 相鐵( Role: Contributor)

    千倉書房  2007.7 

     More details

  • Carrefour: being aware of the domestic market!,”John Dawson, Roy Larke and Masao Mukoyama(eds), Strategic issues in international retailing

    Marc Dupuis, Sang Chul Choi and Roy Larke( Role: Contributor)

    Routledge Curzon  2006.11 

     More details

  • Tesco: Transferring marketing success factors internationally”, John Dawson, Roy Larke and Masao Mukoyama(eds), Strategic issues in international retailing

    John Dawson, Roy Larke and Sang Chul Choi( Role: Contributor)

    Routledge Curzon  2006.11 

     More details

  • 『事例で学ぶ日本流通』

    金顕哲・崔 相鐵( Role: Joint author)

    法文社:ソウル  2006.7 

     More details

  • シリーズ・マーケティング的思考の勧め㉑:なぜコンビニがずっと消費者に指示されるのか

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    『架け橋』在日韓国商工会議所  2006.1 

     More details

  • 家電流通:家電メーカーと家電商人の対立と協調(『日本の流通100年』所収)

    崔 相鐵( Role: Contributor)

    有斐閣  2004.12 

     More details

  • チャネルのマネジメント(『1からのマーケティング・第2版』所収)

    崔 相鐵( Role: Contributor)

    碩学舎  2004.11 

     More details

  • 寡占企業のチャネル政策の調整とチャネル・ポートフォリオ戦略(『白石善章副学長退任記念論集』所収)

    崔 相鐵( Role: Contributor)

    流通科学大学  2004.3 

     More details

  • J.Dawson, M.Mukyama, S.C.Choi and R.Larke(eds)

    J.Dawson, M.Mukyama, S.C.Choi and R.Larke( Role: Joint editor)

    The Internationalization of Retailing in Asia, Routledge Curzon, August 2003  2003.8 

     More details

  • Choi, Sang Chul, "Moves into the Korean market by global retailers and the response of local retailers: Lesson for the Japanese retailing sector?" J.Dawson etal(eds)

    CHOI Sang chul

    The Internationalization of Retailing in Asia, Routledge Curzon  2003.8 

     More details

  • 書評:金顕哲著(有斐閣刊)『コンビニエンス・ストア業態の革新』

    崔 相鐵( Role: Sole author)

    『書斎の窓』有斐閣  2002.4 

     More details

  • "The Analogue Flower which Bloomed in the Internet : The Case of Iloveschool of Korea" in the Marketing of Internet Society

    CHOI Sang chul( Role: Contributor)

    Yuhikaku Publishing Co.  2002.3 

     More details

  • "The Change of Channel Strategy : From Channel Management to Channel" Portfolio in Marketing

    CHOI Sang chul( Role: Contributor)

    Yachiyo Publishing  2001.12 

     More details

  • 流通系列化政策の歴史的展開(『マーケティング革新の時代(4):営業・流通革新』所収)

    崔 相鐵( Role: Contributor)

    有斐閣  1998.11 

     More details

  • Why has the Space of Marketing Channel Management been Shortened Intentionally? -from the Historical Dynamics of Matushita Eletric Industrial Company-

    CHOI Sang chul( Role: Contributor)

    Hakutou Shobou  1998.5 

     More details

  • Practical Purpose and Cultural Purpose in the Products Utility

    CHOI Sang chul( Role: Contributor)

    Hakutou Shobou  1996.8 

     More details

  • "Theory of Trust in Salesmanship" in the Truth of Salesmanship

    CHOI Sang chul( Role: Contributor)

    Yuhikaku  1995.4 

     More details

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MISC

  • 新興国発コングロマリット企業型小売国際化の分析視点

    趙 命来, 崔 相鐵, 柳 到亨

    Working Paper Series   ( 225 )   1枚,1 - 10   2019.3

     More details

    Language:Japanese   Publisher:Institute of Economic Research, Kagawa University  

    CiNii Books

    researchmap

  • 流通システムの進化と多元的チャネル・システム時代の到来

    崔 相鐵

    『食品産業新聞社60周年記念誌』   58 - 61   2011.3

     More details

  • 日本流通物語シリーズ⑱:流通企業の商人精神再考

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』   17 - 23   2010.2

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  • 日本流通物語シリーズ⑰:日本流通企業の栄枯盛衰のダイナミズム

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』   28 - 33   2010.1

     More details

  • 日本流通物語シリーズ⑯:キリン・サントリー大統合の遠考深慮(後)

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』   29 - 33   2009.12

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  • 日本流通物語シリーズ⑮:キリン・サントリー大統合の遠考深慮(前)

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』   29 - 33   2009.11

     More details

  • 日本流通物語シリーズ⑭:100円ショップ最大企業ダイソーの劇場型事業展開(後)

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』   24 - 29   2009.10

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  • 日本流通物語シリーズ⑫:カルフール・ジャパンの日本撤退の真相

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』   22 - 27   2009.8

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  • 日本流通物語シリーズ⑬:100円ショップ最大企業ダイソーの劇場型事業展開(前)

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』   22 - 27   2009.8

     More details

  • 日本流通物語シリーズ⑪:松下電器の系列店戦略の功過

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』   30 - 35   2009.7

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  • 日本流通物語シリーズ⑩:セブンイレブン・ジャパンの終わりのない挑戦(下)

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』   24 - 29   2009.6

     More details

  • 日本流通物語シリーズ⑨:セブンイレブン・ジャパンの終わりのない挑戦(中)」

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』   22 - 27   2009.5

     More details

  • 日本流通物語シリーズ⑧:セブンイレブン・ジャパンの終わりのない挑戦(上)

    崔 相鐵

    22 - 27   2009.4

     More details

  • 日本流通物語シリーズ⑦:日本の百貨店を創った人(後)

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』   36 - 41   2009.3

     More details

  • 日本流通物語シリーズ⑥:日本の百貨店を創った人(前)

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』   36 - 41   2009.2

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  • 日本流通物語シリーズ⑤:日本流通経営者の原体験(後)

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』   34 - 39   2009.1

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  • 日本流通物語シリーズ④:日本流通経営者の原体験(前)

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』   34 - 38   2008.12

     More details

  • 日本流通物語シリーズ③:松下の王道と中内の覇道

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』   33 - 37   2008.11

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  • 日本流通物語シリーズ②:フロンティアと冒険精神

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』   38 - 42   2008.10

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  • 日本流通物語シリーズ①:日本流通の巨人達の肩の上から

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』   34 - 36   2008.9

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  • PBを巡る日本の流通・製造業者間の相生関係④:大型流通業者の優越的地位濫用に対する公取委の対応

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』36-41頁   36 - 41   2008.8

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  • PBを巡る日本の流通・製造業者間の相生関係③:過去と現在のPBブーム

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』   82 - 88   2008.7

     More details

  • PBを巡る日本の流通・製造業者間の相生関係①:日本流通業者によるPB製品強化の背景

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』   17 - 21   2008.6

     More details

  • PBを巡る日本の流通・製造業者間の相生関係②:松下電器とダイエーの30年戦争

    崔 相鐵

    韓国百貨店協会『月刊流通ジャーナル』   28 - 33   2008.6

     More details

  • The Effects of Liberalization of Retail Markets in Korean Economy

    65, 1-15   2004

     More details

  • The internationalisation of retailing in Asia

    John Dawson, Masao Mukoyama, Sang Chul Choi, Roy Larke

    The Internationalisation of Retailing in Asia   1 - 221   2003.7

     More details

    Language:English   Publisher:RoutledgeCurzon Taylor & Francis Group  

    European retailers have successfully internationalised their activities in Europe but have been less successful in North America. American retailers have been successful in their home market but less so in Europe. The major European and American retailers are now entering Asia and competing directly with each other in a substantive way fort he first time. These Western retailers, using modern managerial methods, are entering markets typified by more traditional managerial approaches. Western managerial cultures and values are interfacing with Asian ones. The results of these moves are new stresses for Asian retail structures that bring a new dynamism to Asian retailing. The contributions in this book explore the conflicts and benefits that arise as retailing in Asia becomes internationalised. The contributions are provided by experts in retail research from across Asia and for the first time in depth analyses are provided of the ways that Western retailers are provoking change in Asia. The book results form a seminar held at the University of Marketing and Distribution Sciences, Kobe, in November 2001 under the auspices of Society for Asian Research in Distribution. Scholars from across the region presented research results of their analyses of the New Commerce now appearing in Asia. © 2003 University of Marketing and Distribution Sciences, Kobe, Japan. All rights reserved.

    DOI: 10.4324/9780203180495

    Scopus

    researchmap

  • "Understanding the Retail Internationalization; A study of Carrefour

    Institute of Marketing and Distribution Sciences, University of Marketing and Distribution Sciences   No.30, pp.1-28 ( 41 )   1 - 28   2003.6

     More details

  • 書評:金顕哲著(有斐閣刊)『コンビニエンス・ストア業態の革新』

    崔 相鐵

    『書斎の窓』有斐閣   ( 513 )   55 - 59   2002.4

     More details

    Language:Japanese   Publisher:有斐閣  

    CiNii Books

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  • Moves into the Korean Market by the Global Retailers and the Change of Korean Retail Industries

    Monograph of Institute of Marketing and Distribution Sciences of UMDS   7, 1-36   2002

     More details

  • ケミカル・シューズ産業の今後の課題

    崔 相鐵

    『ケミカルシューズ産業活性化のための研究報告書』   32 - 47   2001.3

     More details

  • The Conversion of Marketing Channel Policy of Oligopoly Enterprises : Focusing on the Reform of Distribution System by the World Inc.

    Marketing Science, UMDS   ( 26 )   29 - 46   2000

     More details

  • Strategic Adjustment of Marketing Channel Management by the Big Manufactures of Consumer Goods in Japan

    Working Paper of Institute of Marketing and Distribution Sciences, UMDS   ( 42 )   1 - 37   2000

     More details

  • Difference between the Theory and Practice of Marketing Channel Management

    Working Paper of Institute of Marketing and Distribution Sciences of UMDS   ( 49 )   1 - 33   2000

     More details

  • Deepening of Conflict Relations Between Western-Imported Brands and Japanese Wholesalers

    Distribution Information   ( 355 )   32 - 40   1999

     More details

  • How to Manage the Interface between Market and Hierarchy-Focusing on the Historical Dynamics of the Distribution Channel Relationship Directed by Matsushita Electric Industrial Company-

    Kagawa University Economic Review   71 ( 1 )   79 - 131   1998

     More details

  • Escalation of Conflict between Japanese-Styled Wholesalers' Practices and Western-Styled Brand Marketing in Japanese Market of Imported Fashion Brand Products

    Kagawa University Economic Review   71 ( 3 )   181 - 215   1998

     More details

  • The Decline of Keiretsu Relationship and the Expansion of Strategic Alliances in the Japanese Marketing Channels

    Kagawa University Economic Review   70 ( 2 )   89 - 127   1997

     More details

  • The Change of Marketing Channel Behavior Paradigms of the Japanese Firms

    Ph. D. Dissertation of Kobe Univ.   1997

     More details

  • The Significance of "Trust" Concept in Marketing Channel

    Japan Marketing Journal   14 ( 4 )   1995

     More details

  • Marketing and the Other Social Sciences -Some Critiral Comments on the "Price" Revolution in the Distribution Channel-

    Kagawa University Economic Review   68 ( 2・3 )   371 - 413   1995

     More details

  • An Analysis for the Dynamic Mechanism of the Relationship between "Trust" & "Cooperation" in the Marketing Channel

    Choi Sang Chul

    Rokkodai Ronshu   40 ( 4 )   38 - 55   1994

     More details

    Language:Japanese   Publisher:Kobe University  

    CiNii Books

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  • A Critical Comment on Cooperation & Conflict Perspective in the Marketing Channel Research

    Choi Sang Chul

    Rokkodai Ronshu   40 ( 1 )   49 - 62   1993

     More details

    Language:Japanese   Publisher:Kobe University  

    CiNii Books

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Presentations

  • 産業集積の持続・変革におけるキープレイヤーに関する考察:中国無錫市の電動自転車産業集積の事例分析を通して

    崔 相鐵・蒋 辛未

    2021.10 

     More details

  • 中東系の老舗繊維商社によるビジネスモデル転換に関する考:日本での創業百年を超えるデビス社の事例分析

    崔 相鐵

    2021.9 

     More details

  • アジア小売市場における主役交代:人的ネットワークを重視する現地コングロマリット型企業の浮上

    崔 相鐵

    日本商業学会・関西部会  2019.6 

     More details

  • 産業集積の持続における商人的コーディネーターに関する研究

    蒋辛未・崔 相鐵

    アジア経営学会・西部部会  2019.4 

     More details

  • タイの非製造業の海外展開に関する事例分析

    ズオンティトゥイ・崔 相鐵

    アジア経営学会・全国大会  2018.9 

     More details

  • 商業集積における同質化競争のメカニズム:新大久保商業集積を事例として

    金珍淑・横山斉理・崔相鐵・金雲鎬」

    日本商品学会第66回全国大会(京都学園大学)  2015.6 

     More details

  • 日本における小売国際化研究の回顧・現状・行方

    崔 相鐵

    日本商業学会関西部会  2015.4 

     More details

  • デフレ不況期の日本企業の対応戦略

    崔 相鐵

    第4回日本経済フォーラム(韓国経済新聞社)  2015.1 

     More details

  • 日本消費市場の特徴と新マーケティング戦略の必要性

    崔 相鐵

    第2回日本経済フォーラム(韓国経済新聞社)  2014.9 

     More details

  • 韓国における流通政策の展開と商業集積のコミュニティ性

    柳 到亨・崔 相鐵

    日本商業学会第64回全国研究大会  2014.6 

     More details

  • What is changed and unchanged in Asian retailing during the history of SARD

    崔 相鐵

    10th Asian Retail and Distribution Workshop  2012.12 

     More details

  • 海外小売流通のPB現況と事例および示唆点

    崔 相鐵

    2012ソウル国際食品産業展学術セミナー(韓国流通学会)  2012.5 

     More details

  • 韓国ロッテショッピングのVRICs戦略の概要・背景・含意:中国とインドネシアへの実態調査を踏まえて

    崔 相鐵

    日本商業学会関西部会  2012.4 

     More details

  • 東アジアの研究動向: SARD(アジア流通研究会) ワークショップ開催10年を振り返って

    崔 相鐵

    日本商業学会・第2回全国研究報告会・ 国際企画委員会セッション  2011.12 

     More details

  • 日本流通系列化の現実と理論:社会科学の経験科学偏向への批判的検討

    崔 相鐵

    2011年度アジア・ヨーロッパ未来学会春期学術大会(韓国貿易会館)  2011.5 

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  • 日本流通システムにおける「多元的チャネル・システム」時代の到来

    崔 相鐵

    電子流通と流通近代化国際シンポジウム(浙江工商大学・現代商貿研究中心)  2011.5 

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  • Strategic Use of Store Formats: The Case of LAWSON in Japan

    N.Shimizu, S. C. Choi, A.Huuhka, M. Laaksonen

    17th Recent Advances in Retailing & Services Science Conference  2010.7 

     More details

  • チャネル研究の空白:流通系列化と製販統合の挾間

    崔 相鐵

    日本商業学会関西部会  2010.7 

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  • チャネル研究の回顧・現状・課題:理論と実践の乖離をどう捉えるか

    崔 相鐵

    日本商業学会全国大会  2010.5 

     More details

  • 日本流通システムのパラダイムシフト:ポスト製販同盟時代の到来

    崔 相鐵

    2009年韓国流通学会秋季学術大会  2009.11 

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  • 地域密着型小売商における「家業意識」に関する実証研究

    柳 到亨・崔 相鐵

    日本商業学会全国大会  2009.5 

     More details

  • 不況期における日本流通企業の対応事例

    崔 相鐵

    韓国流通学会、不況期に於ける内需喚起のための大討論会(韓国商工会議所)  2009.2 

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  • 流通系列化パラダイムの再解釈:家電流通チャネルの国際比較を通して

    崔 相鐵

    日本商業学会全国大会  2008.5 

     More details

  • 日本の製造企業と小売企業間の対立と協調の事例分析

    崔 相鐵

    韓国流通学会政策シンポジウム  2008.3 

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  • Illusion of First Mover Advantage and Dilemma of Adjustment Strategy: A Case Study on Carrefour’s Withdrawal from Japan

    崔 相鐵

    4th SARD Workshop(UMDS)  2006.11 

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  • 韓国商人の家族継承と商業政策

    柳 到亨・崔 相鐵

    日本商業学会関西部会  2006.4 

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  • 日本流通の環境変化と中小小売商人の課題

    崔 相鐵

    2004全国在来市場博覧会セミナー(韓国流通学会)  2004.11 

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  • 日本寡占企業のチャネル政策の調整:松下・ワールド・資生堂の小売系列店戦略を中心に

    崔 相鐵

    韓国マーケティング管理学会2004年度春季学術発表大会報告(東明情報大学)  2004.6 

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  • 家電業界における流通系列化の再評価:高度成長期と昨今の流通変革期の比較を中心に

    崔 相鐵

    日本商業学会関西部会  2004.6 

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  • 革新的商人とフロンティア精神:日本の試行錯誤からの教訓

    崔 相鐵

    韓国フランチャイズシステム学会、日韓流通シンポジウム(ソウル国会議事棟)  2003.11 

     More details

  • 家電流通の百年

    崔 相鐵

    日本商業学会ワークショップ「日本の流通100年」  2003.5 

     More details

  • 日韓小売システムの同質性と異質性

    崔 相鐵

    日本商業学会関西部会  2003.4 

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  • Understanding the Retail Internationalization; A Study of Carrefour

    Marc Duphis, Roy larke and Sang Chul Choi

    2nd Asian Retail and Distribution Workshop(UMDS)  2003.4 

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  • 新小売業態生成のメカニズム:韓国型DSの割引店のケースを中心に

    崔 相鐵

    日本商業学会関西部会  2002.5 

     More details

  • 寡占企業のチャネル政策の転換

    崔 相鐵

    日本商業学会全国大会ワークショップ  2001.5 

     More details

  • Historical Dynamism of Japanese Distribution Industry System: Retrospect and Prospect

    崔 相鐵

    owards Development of Distribution and Marketing Strategies for the 21st C. in Korea-China-Japan, 2001 TKMA Int’l Marketing Symposium  2001.3 

     More details

  • ケミカル・シューズ産業の今後の課題(『ケミカルシューズ産業活性化のための研究報告書』所収)

    崔 相鐵

    兵庫韓国商工会議所  2001.3 

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  • 流通大再編期におけるチャネル・マネジメントのあり方:チャネル・ポートフォリオ戦略の提案

    崔 相鐵

    日本商業学会関西・九州連合部会  2001.1 

     More details

  • 製販同盟現象への批判的考察

    崔 相鐵

    日本商業学会関西部会  1997.6 

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  • 競争的使用価値と文化的使用価値:実践理性と文化理性の対話を求めて

    崔 相鐵

    日本商業学会関西部会  1996.9 

     More details

  • チャネル研究における協調・コンフリクト観への新たな視角:パワー論の問題点と信頼論の可能性

    崔 相鐵

    日本商業学会関西部会  1994.6 

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Awards

  • ベストオーラルペーパー賞・日本マーケティング学会全国大会

    2021.10   日本マーケティング学会  

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  • テレコム社会科学賞(共同)

    2003   電気通信普及財団  

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Research Projects

  • 東アジアにおける流通政策と社会関係資本に関する実証研究

    Grant number:18K01877  2018.4 - 2023.3

    日本学術振興会  科学研究費助成事業  基盤研究(C)

    柳 到亨, 崔 相鐵, 横山 斉理

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    Grant amount:\4290000 ( Direct Cost: \3300000 、 Indirect Cost:\990000 )

    本研究では東アジアの流通政策における日本の商業政策の移転プロセスを明らかにすることとともに、各国の商業政策の相違点を社会的背景から究明することであった。研究計画の通りに、流通政策及び関連専門領域についての文献研究を行ったうえで、これらの文献調査と同時進行で日中韓でフィールドワーク調査を行う予定であった。しかし、コロナ禍による中国、韓国の現地調査の実施が大変苦難であり、流通政策の担当者へのインタビュー調査または商業集積へのインタビュー調査を実行できなかった。したがって、定量調査の研究方法における変更をせざるを得なかった。当該年度においては、事業継承・社会関係資本に関する先行研究を行い、とりわけ、コミュニティと後継者問題はどのような関連性が存在するのかについて深掘りした。過去2007年度実施した東アジアの商業集積関連データをベースに、事業継承とコミュニティの関係について明らかにするため、実証分析モデルを構築することに専念した。

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  • アジアのコングロマリット型小売企業の国際化戦略に関する理論的・実証的研究

    Grant number:18H00909  2018.4 - 2021.3

    日本学術振興会  科学研究費助成事業  基盤研究(B)

    崔 相鐵, 柳 到亨, 張 華, 趙 命来

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    Grant amount:\16120000 ( Direct Cost: \12400000 、 Indirect Cost:\3720000 )

    小売国際化の主体として先進国の小売企業を前提にしてきた、先行研究への批判的検討から、本研究では新興国小売企業による国際化の可能性に焦点を当て、国際化の主体として地元のコングロマリット企業に注目するとともに、商業ネットワークとグループパワーの視点からコングロマリット企業の小売国際化プロセスを究明することが本研究の目標である。
    上記の研究目的に沿って、本年度には、資料収集および先行研究の分析、さらにコングロマリット企業の事例分析に行うことができた。
    まずは、人的ネットワークが海外事業展開の際にどのような役割を果たすのかについて、イタリアの温州商人の事例を選定し、フィールド調査を実施した。海外フィールド(イタリアのミラノおよびプラート)調査において、代表者と分担者が5回程度ディスカッションを重ねて、本研究の課題や方向性についてより理解を含めることができた。
    次に、2019年の日本商業学会の関西部会にて特別セクションをもち、学術的位置付けや課題を共有できた点である。代表者の崔が、スローバリゼーション時代におけるアジアの小売市場を分析するとともに、人的ネットワークを重視した東南アジアコングロマリット企業の浮上について、発表した。研究分担者である柳・張がイタリアの温州商人の事例を取り上げ、人的ネットワークを海外事業進出の関係について発表した。
    さらに、タイの有力企業2社の事例分析を通して、東南アジアのコングロマリット企業の国際化プロセスのあり方に関する考察を行い、得られた知見を学会誌に共有することできた。

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  • Search for cycle of reverse innovation in retailing and service internationalization

    Grant number:15H03397  2015.4 - 2017.3

    Japan Society for the Promotion of Science  Grants-in-Aid for Scientific Research  Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

    CHOI Sangchul

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    Authorship:Principal investigator  Grant type:Competitive

    This study aimed to construct a comprehensive integrated internationalization model by reconsidering the retail internationalization in a point of view of the creation of innovation and its flow. Our research is superior in terms of challenging to what previous researches had hardly taken up the phenomenon of reverse entry from emerging countries.
    From the viewpoint of the market creation process, this study revealed that retail internationalization is evolving from “exploratory reverse innovation”toward“complete reverse innovation” at least. This study has not been able to add a new theoretical system to the trend of the theory of “reverse innovation in internationalization”that has been targeted to the manufacturing industry, but this remains in the next research subject.

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  • International Comparative Study on the Influence that Family business Consciousness gives to Investment and Business Succession

    Grant number:24530523  2012.4 - 2015.3

    Japan Society for the Promotion of Science  Grants-in-Aid for Scientific Research  Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

    RYU Dohyeong, CHOI Sangchul

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    Grant amount:\4680000 ( Direct Cost: \3600000 、 Indirect Cost:\1080000 )

    The purpose of this study was to elucidate a concept of the consciousness of family business and family business in Retail Commerce. These two concepts are extremely important to understand the relationship between Family and Commerce in East Asia. We clarified a characteristic of Japanese Retail commerce by performing an international study about the Consciousness of Family Business, Business Succession, and the Intend of Investment through a Japan- Korea investigation.

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  • The reverse internationalization of new born local retailers-from a view point of competitive interaction-

    Grant number:23330144  2011.4 - 2013.3

    Japan Society for the Promotion of Science  Grants-in-Aid for Scientific Research  Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

    MUKOYAMA MASAO, CHOI Sang-chul, BAEK Jung-yim, CHO Myung-rae

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    Grant type:Competitive

    The main players of retail internationalization have ever been the excellent retailers in advanced county. However the retailers that were born in a country besides advanced country begin to internationalize. This research focuses on this new phenomenon and makes clear why it is possible. As a result of the research, it became clear as the followings. (1)A new international phenomenon, called reverse internationalization, is progressing in the developing country.(2)The retailers that internationalize reversely are not necessary to be born in developing country, but we can identify the reverse international behavior of retailers that were born in a country which has been eroded by foreign international retailers. (3)As a result of competitive interaction between advanced international retailers and new born local retailers, reverse internationalization occurs through the latter's competitive advantages.

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  • International comparison of merchant spirit in East Asia

    Grant number:21330104  2009 - 2011

    Japan Society for the Promotion of Science  Grants-in-Aid for Scientific Research  Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

    KATO Tsukasa, ISHIHARA Takemasa, ISHII Junzou, CHOI Sang_chul, TAKAMURO Hiroshi, TAMURA Kouji, YOKOYAMA Narimasa, RYU Dohyeong

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    Grant amount:\14560000 ( Direct Cost: \11200000 、 Indirect Cost:\3360000 )

    In th is study, " merchant sp irit" which embraces both aspects of profit pursuit and social contributions is keyword. From this point of view, the framework i s established
    (1) to elaborate an idea of " merchant spirit" by reviewing related concepts, such as " f amily business " and " noren " (which values a long lasting trust relationship with customers)
    (2) to analyze various relat ions between shopping streets and their neighborhood
    (3)to compare Japanese retailers and their organization with foreign counterparts in East Asian countries, such as South Korea, China and so on.

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  • Global Portfolio Strategy in Leading International Retailers

    Grant number:19203023  2007 - 2010

    Japan Society for the Promotion of Science  Grants-in-Aid for Scientific Research  Grant-in-Aid for Scientific Research (A)

    MUKOYAMA Masao, CHOI SangーChul, TOBA Tatsuro, BAEK JungーYim

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    Grant type:Competitive

    International development of top retailers in recent years is that they construct two kinds of network, that is, the network of stores passing across the border of continent and the network of formats in many countries within each continent. This movement can be modeled as a position shift on the global portfolio map, and it shifts from a single continent and single format as the initial position to multi continents and multi formats as the final position. In addition, the top international retailers convert Format to Formula along with this position shift, and the adaptation of front store system and standardization of back store system are advanced in this conversion process.

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  • International Comparative Study on Service Innovation and Transformation of Marketing System

    Grant number:19330095  2007 - 2009

    Japan Society for the Promotion of Science  Grants-in-Aid for Scientific Research  Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

    TAKAMURO Hiroshi, MUKOYAMA Masao, CHOI Sang Chul, WANG Yi Jen, SHIMIZU Nobutoshi, YOKOYAMA Narimasa

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    Grant type:Competitive

    The aim of our research is to understand the actual situation of service innovation from an international study perspective. We attempted to investigate the impact of service innovation on the current marketing system and show theoretical and practical implications. The main studies we conducted are as follows, (1) arranging the research perspective on service innovation, (2) accumulation of case studies on Japanese companies, (3) accumulation of case studies on companies and industries in foreign countries. (4) accumulation of quantitative data and arranging the basic outline for international comparative study, (5) presenting new theoretical hypotheses and practical implications.

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  • 東アジアの小売商業比較研究

    2005 - 2008

    科研基盤A 

    加藤司

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    Grant type:Competitive

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  • Comparative Study of Small and Medium Retailers in the East Asian Countries

    2005 - 2008

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    Grant type:Competitive

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  • An Empirical Study of Family Retailers in East Asia

    Grant number:17203030  2005 - 2007

    Japan Society for the Promotion of Science  Grants-in-Aid for Scientific Research  Grant-in-Aid for Scientific Research (A)

    ISHIHARA Takemasa, ISHIL Junzo, KATOU Taukasa, CHOI Sangchul, TAKAMURO Hiroshi, SAKASHITA Mototaka

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    Grant amount:\36140000 ( Direct Cost: \27800000 、 Indirect Cost:\8340000 )

    The purpose of this study is to explain the surviving mechanism of small-medium-sire retailers in East Asia. The theoretical view in this study was family employment system. The things that we had done in this study were as follows.
    First, we surveyed and discussed the current analytical frameworks of the study of small-medium-size retailers, and developed some hypotheses. These works were started by re-thinking the framework which was provided by Takamuro and Ishii (2005). From an empirical view, we started the empirical investigation in Kobe and Seoul as the pre-research and operated some case studies. From theoretical and historical view, we started by reviewing the studies on small retailers in Japan and examining the distribution policies in East Asian countries. As the result, we focused on the two aspects: “family employment system" and "business succession".
    Second, we operated some ease studies in East Asia. The main method of the case study was interview to the small-medium-size retailers in Korea, Taiwan and China.
    Third, we operated survey research in Fast Asian countries. That research was operated in Japan, Korea, Taiwan and China The number of the questionnaire which was distributed was 5,722, and the number of collection was 3.372. As the result, we succeeded to develop the database which would be able to become the bases of the further research of the retailers in East Asia.
    Finally, we organized working group which over 20 person who were academic researchers and business persons took part in. In this working group, we argued about the surviving mechanism of small-medium-size retailers in East Asia. In addition to this argument, we presented our research result on various conferences.

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  • A Comparative Strategic Research on Retail Technology Transfer and Format Change of International Retailers

    Grant number:13303008  2004 - 2006

    Japan Society for the Promotion of Science  Grants-in-Aid for Scientific Research  Grant-in-Aid for Scientific Research (A)

    MUKOYAMA Masao, LARKE Roy, CHOI Sang-chul, TAMURA Masanori

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    Grant type:Competitive

    In 2001 and 2002, 1. The framework to analyze the globalization of the retailers is made, 2. it is cleared how European retailers globalize as follows.
    1. Global behavior as a process are insisted on and proposed an analytical framework instead of the traditional understanding.
    2. The global strategy of the represented retailers was analyzed using this framework, and the key factors which each enterprise could develop globally was extracted by the case study. They were the following factors. (1) a change in strategic philosophy (2) taking control of branding (3) adopting a wider perspective of productivity of assets (4) Identification of profit sources in the value chain (5) Moves into new markets (6) innovations in format and formulae.
    In 2003 and 2004, In order to (1) make clear how the formats are differentiated between countries, and to (2) make a analytical framework from the point of view of technology transfer, the format research has done. The result is as follows.
    1. It became clear that great differences existed between each country and between each retailer.
    2. Formula is created by "ex-ante and ex-post adaptation". This means that retailers adapt their own formula to overseas market in advance based on global experience and after adapting to it again and again using "learning" at the host market, then a new formula is born eventually. Retail technology is transferred on a process of ex-ante adaptation and ex-post adaptation.

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  • Study on Globalization of Power Retailers

    2001 - 2004

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    Grant type:Competitive

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  • Theoretical and Empirical Study on the Problem of Trust-Cooperation Dynamism in the Japanese Distribution System

    Grant number:12630120  2000 - 2001

    Japan Society for the Promotion of Science  Grants-in-Aid for Scientific Research  Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

    CHOI Sang Chul

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    Grant amount:\1900000 ( Direct Cost: \1900000 )

    Recently the Japanese oligopoly manufacturers are modifying the AVMSP(Administered Vertical Marketing System Policy) which is regarded as traditional channel relation" drastically. On the other hand, it is requested that the oligopoly manufacturers should hurry up building "new channel relation" that was based on the partnership in a mutual equal position with the major distributors. The new channel relation is totally different from the Conventional AVMSP. In the context of the new channel relation, the one-sided power exercise to the small distributors by oligopoly manufacturers will be uneasy. The various innovations in the Japanese distribution system are now going on, including the manufacturer-retailer alliance that partnership relation is emphasized now. "
    However, is it true that the above AVMSP really becomes a lost paradigm in the marketing channel of Japan as the remains of the old era? Is the new channel relation such as the manufacturer-retailer alliance accepted as the alternate paradigm to AVMSP? In this research, while glaring such movement of recent distribution system as the turbulence ofAVMSP and the progress of new types of manufacturer-retailer alliance, we think over the operational way of the channel strategy of the oligopolistic firm in this evolutional distribution system. First of all, we examine the result of the conventional channel research that has been discussed mainly about the power and trust concept in the marketing channelcritically. Next, we present the new analysis framework in the channel policy based on the literature survey. Then, we describe the pattern of the representative enterprises (concretely Matsushita Electric Industrial Co, World Co., SHISEIDO Cosmetics) for the AVMSP, which have repeated trials and errors toward the construction of new channel relation in order to confirm the efficacy of this analysis framework.
    We suggest the practical implications to the oligopolistic firms which are constructing the new paradigm after AVMSP, while suggesting also the implications to the marketing academism in this research which covers the theory and practice in the channel. We emphasize the channel portfolio strategy that urges the channel resource allocation of the readiness between AVMSP and new manufacturer-retailer alliance in the implementation of the channel policy. We believe that it must be the exact way to adjust channel interface confronting to the environment challenge.

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  • Theoretical and Empirical Study on the Problem of Trust-Cooperation Dynamism in the Japanese Distribution System

    Grant number:10630101  1999 - 2010

    Japan Society for the Promotion of Science  Grants-in-Aid for Scientific Research  Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

    CHOI Sang chul

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    Authorship:Principal investigator  Grant type:Competitive

    Drastic overhaul of traditional administered vertical marking system policy is advocated all at once. It is it in the times when the dominant manufactures are required to rebuild "new channel relationships" hastily with the major distributors. In this study, I had clear recognition and claims that the role of "administered vertical marketing system" is still functional without regard to the sudden rise of these new channel relationships. Also I tried to describe the rationale of the drastic change of administered vertical marketing system policy by those manufacturers. In result, I made a conclusion that the drastic change results from "problem of trust mechanism" through the theoretical and empirical way of methodology, even though I paid attention to "trustful relation" as a fundamental momentum of Japanese model in the distribution system.
    (1) Theoretical research
    Why the convulsion of administered vertical marketing system and the rise of new channel relationship? The answer is thought to be the loop unexpected vicious cycle existed in the trustful relation which made root and trunk of Japanese distribution system. I showed the hypothesized process model and rational about the problem of trust mechanism, which resulted in disharmony in Japanese distribution system. The recognizing anew of trust mechanism in this study was able to show the frame work which analyzed both traditional administered vertical marketing system and new channel relationship comparatively. Especially trust mechanism model that I suggested was possible to be counterpart of power conflict model in a traditional channel study.
    (2) Empirical research
    At first I took up a case of the import brand industry and I analyzed interrelationship between brand holding companies of Europe and America and Japanese wholesalers. In result, I confirmed the problem of trust mechanism, which I wrote above. I took up two cases of Matsushita Electric Industrial Company and World co., Ltd. Furthermore. Both companies which accomplished growth through administered vertical marketing system have been said to be going to open up means of escape by denying administered vertical marketing system have been said to be going to open up means of escape by denying administered vertical marketing system. Is this kind of general viewpoint is right? My answer is negative, so I suggested different viewpoint. I described the historical business process of the two companies and made a conclusion that administered vertical marketing system policy is both aspects of right and wrong to the performance of the channel system and satisfaction of channel members.

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  • Study on Marketing Channel Behavior of Japanese Firms

    1997 - 2002

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    Grant type:Competitive

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Teaching Experience

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