2024/04/08 更新

写真a

サイモン・ハンフリーズ
サイモン・ハンフリーズ
HUMPHRIES,Simon
所属
外国語学部 教授
職名
教授
連絡先
メールアドレス
外部リンク

学位

  • Ph.D. ( 2012年4月   Macquarie University )

研究キーワード

  • 外国語教育(教授法、カリキュラム開発)/異文化コミュニケーション(スピーキングに影響を与える要因)/ビジネスコミュニケーション(国際マーケティング、異文化交渉)

  • 英語教育における教科書が教授法に及ぼす影響

  • Action Research

  • The influence of textbook change on TEFL

  • アクションリサーチ

研究分野

  • 人文・社会 / 言語学

  • 人文・社会 / 英語学

  • 人文・社会 / 外国語教育

学歴

  • マクワリー大学   Department of Linguistics

    - 2011年

      詳細を見る

    国名: オーストラリア連邦

    researchmap

  • Macquarie University   Department of Linguistics

    - 2011年

      詳細を見る

    国名: オーストラリア連邦

    researchmap

  • 英国アストン大学   TESOL

    - 2005年

      詳細を見る

  • Aston University

    - 2005年

      詳細を見る

経歴

  • 関西大学   外国語学部   教授

    2018年4月 - 現在

      詳細を見る

  • 関西大学   外国語学部   准教授

    2014年4月 - 2018年3月

      詳細を見る

  • 京都大学

    2013年4月 - 2013年9月

      詳細を見る

  • 同志社大学   文学部英文学科   助教授

    2011年4月 - 2014年3月

      詳細を見る

  • 近畿大学工業高等専門学校 常勤勤務准教授及び国際交流部主任

    2009年 - 2011年

      詳細を見る

  • 近畿大学工業高等専門学校 常勤勤務講師

    2003年 - 2009年

      詳細を見る

  • 近畿大学工業高等専門学校 非常勤講師

    2001年 - 2003年

      詳細を見る

▼全件表示

所属学協会

  • 全国語学教育学会

      詳細を見る

  • The Japan Association for Language Teaching

      詳細を見る

論文

  • Exploring perceived capacity to speak in silent English majors: A longitudinal study before, during, and after study abroad 招待 査読

    Simon Humphries, Maiko Ikeda, Tomoko Yashima

    Journal of Silence Studies in Education   3 ( 1 )   17 - 32   2023年11月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    添付ファイル: Humphries Ikeda Yashima 2023.pdf

    DOI: 10.31763/jsse.v3i1.82

    researchmap

  • Fluctuations in Japanese English majors’ capacity to speak before, during and after studying abroad 査読

    Simon Humphries, Scott Aubrey, Jim King

    113   103001 - 103001   2023年4月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者, 責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    添付ファイル: Humphries Aubrey King 2023 preprint.pdf

    DOI: 10.1016/j.system.2023.103001

    researchmap

  • Silence in Japanese Classrooms: Activities and Factors in Capacities to Speak English 招待 査読

    Simon Humphries, Nobuhiko Akamatsu, Takako Tanaka, Anne Burns

    East Asian Perspectives on Silence in English Language Education   123 - 142   2020年12月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   掲載種別:論文集(書籍)内論文  

    添付ファイル: SilencepaperforMMpreprintpdf.pdf

    DOI: 10.21832/9781788926775-012

    researchmap

    その他リンク: https://www.degruyter.com/document/doi/10.21832/9781788926775-012/pdf

  • ‘Please Teach Me How to Teach’: The Emotional Impact of Educational Change 招待 査読

    Simon Humphries

    The Emotional Rollercoaster of Language Teaching   150 - 172   2020年12月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   掲載種別:論文集(書籍)内論文  

    添付ファイル: Emotionalteacherpreprintpdf.pdf

    DOI: 10.21832/9781788928342-013

    researchmap

    その他リンク: https://www.degruyter.com/document/doi/10.21832/9781788928342-013/pdf

  • Silence and Anxiety in the English-Medium Classroom of Japanese Universities: A Longitudinal Intervention Study 査読

    Jim King, Tomoko Yashima, Simon Humphries, Scott Aubrey, Maiko Ikeda

    East Asian Perspectives on Silence in English Language Education   60 - 79   2020年12月

     詳細を見る

  • Financial negotiations during students’ study abroad: Problems and solutions

    HUMPHRIES, Simon

    関西大学外国語学部紀要   16   2017年1月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    researchmap

  • Negotiation by a Japanese student with a British bank: Problems and solutions.

    HUMPHRIES, Simon

    Business Communication Special Interest Group News   3   2017年1月

     詳細を見る

  • Classroom factors that influence students’ perceived Capacity to Speak in English. 査読

    HUMPHRIES, Simon

    Osaka JALT Journal   3   59 - 59   2016年5月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    researchmap

  • ‘My head became blank and I couldn’t speak’: Classroom factors that influence English speaking 査読

    HUMPHRIES, Simon, BURNS, Anne, TANAKA, Takako

    The Asian Journal of Applied Linguistics   2 ( 3 )   164 - 175   2015年10月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    添付ファイル: Humphries Burns Tanaka 2015 AJAL.pdf

    researchmap

  • ‘This little money to you is very huge and important to me’: Move analysis of a Japanese student's email negotiation with a British bank

    HUMPHRIES, Simon

    関西大学外国語学部紀要   13 ( 13 )   1 - 21   2015年10月

     詳細を見る

    記述言語:英語   出版者・発行元:関西大学外国語学部  

    研究論文 本論では、日本人大学生と英国にある銀行の支配人とのメール交渉について分析を行っている。その際、両者によって使用された"Moves"( Swales, 1990 )に注目して、⑴企業がカスタマーサービスにおいて必要なコミュニケーションをより向上させる方法、⑵異文化間のメールを使った交渉において起こりうる問題を取り扱う際の方略について論じている。

    CiNii Books

    researchmap

    その他リンク: http://hdl.handle.net/10112/9655

  • Factors Influencing the Adoption of Communicative Textbooks 査読

    Humphries, Simon

    Osaka JALT   2   110 - 110   2015年6月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    researchmap

  • 'In reality it's almost impossible': CLT-oriented curriculum change 査読

    S. Humphries, A. Burns

    69 ( 3 )   239 - 248   2015年2月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    添付ファイル: Humphries & Burns ELTJ 2015.pdf

    DOI: 10.1093/elt/ccu081

    researchmap

  • Business presentation course results

    HUMPHRIES, Simon

    関西大学外国語学部紀要   11   2014年1月

     詳細を見る

  • Analyzing Textbooks Using the Littlejohn Framework: Viewpoints from Japanese pre-service Student Teachers

    Humphries, Simon, Miyakoshi, Misa, Miyoshi, Kenji

    Folio   16 ( 1 )   44 - 47   2014年1月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    researchmap

  • Codeswitching in Two Japanese Contexts 招待 査読

    Humphries, Simon, Stroupe, Richmond

    Codeswitching in University English Medium Classes   65 - 91   2014年

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   掲載種別:論文集(書籍)内論文  

    添付ファイル: Codeswitching scan 2013.pdf

    researchmap

  • Factors influencing Japanese teachers' adoption of communication-oriented textbooks 招待 査読

    Humphries, Simon

    253 - 269   2014年

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   掲載種別:論文集(書籍)内論文  

    添付ファイル: Humphries 2014 Factors influencing Japanese teachers.pdf

    researchmap

  • Cultural surprises in the United Kingdom from an East Asian perspective

    Humphries, Simon

    同志社大学英語英文学研究   91, 79-100   79-100. - 100   2013年3月

     詳細を見る

    記述言語:英語   出版者・発行元:同志社大学  

    2013.

    DOI: 10.14988/pa.2017.0000013277

    CiNii Books

    researchmap

    その他リンク: https://doors.doshisha.ac.jp/duar/repository/ir/16075/?lang=0

  • Western-published versus MEXT-mandated: A comparative textbook analysis 査読

    Humphries, Simon

    同志社大学英語英文学研究   90, 217-238   217-238. - 238   2013年1月

     詳細を見る

    記述言語:英語   出版者・発行元:同志社大学  

    論文(Article)

    DOI: 10.14988/pa.2017.0000013270

    CiNii Books

    researchmap

    その他リンク: https://doors.doshisha.ac.jp/duar/repository/ir/16068/?lang=0

  • The use of a DVD created by Doshisha University undergraduates to increase the motivation to communicate among students of English in a Japanese high school: An action research study 査読

    Humphries, Simon

    Doshisha Literature   54 & 55, 49-78 ( 54 and 55. )   49-78. - 77   2012年3月

     詳細を見る

    記述言語:英語   出版者・発行元:同志社大学英文学会  

    Article

    DOI: 10.14988/pa.2017.0000014867

    CiNii Books

    researchmap

  • From Policy to Pedagogy: Exploring the Impact of New Communicative Textbooks on the Classroom Practice of Japanese Teachers of English

    Humphries, Simon

    Future Directions in Applied Linguistics: Local and Global Perspectives   488 - 507   2012年

     詳細を見る

    出版者・発行元:Cambridge Scholars Publishing  

    researchmap

  • Observation

    Humphries, Simon, Gebhard, Jerry

    Researching Language Teacher Cognition and Practice: International Case Studies   109 - 127   2012年

     詳細を見る

    出版者・発行元:Multilingual Matters  

    researchmap

  • The challenges of communicative pedagogy in kosens

    Humphries, Simon

    全国高等専門学校英語教育学会研究論集   30, 93-102   93 - 102   2011年3月

     詳細を見る

  • Exploring the impact of the introduction of new EFL textbooks on teachers' practices and attitudes at a technical college in Japan

    Humphries, Simon Christopher, others

    2011年

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Australia: Macquarie University  

    researchmap

  • Research methodology review: The use of textbook analysis, questionnaires and interviews to evaluate EFL textbook implementation

    Humphries, Simon

    近畿大学工業高等専門学校研究紀要   2, 69-74 ( 2 )   69 - 74   2008年3月

     詳細を見る

    記述言語:英語   出版者・発行元:近畿大学工業高等専門学校  

    [Abstract] In April 2006, Kinki University Technical College implemented three new textbooks with the aim of increasing the communicative competence of the students. The researcher compared the effectiveness of the new textbooks by using three approaches: firstly, a textbook analysis based on the Littlejohn Approach; secondly, a questionnaire completed by teachers who used the textbooks; and thirdly, semi-structured interviews with four practitioners who used both one of the new and one of the traditional textbooks. This paper reviews these three methodological approaches.

    CiNii Books

    researchmap

    その他リンク: http://id.nii.ac.jp/1391/00012880/

  • Multiple AR cycles to increase participation in a DVD class 査読

    Humphries, Simon

    JALT2007 Conference Proceedings   pp. 508-517   508 - 517   2008年1月

     詳細を見る

  • The symbiotic relationship between the two “enemies” in the “War on Terror”: A systemic functional grammar analysis

    Humphries, Simon

    近畿大学工業高等専門学校研究紀要   1, 75-84   75 - 84   2007年3月

     詳細を見る

    記述言語:英語   出版者・発行元:近畿大学工業高等専門学校  

    Conflicts can be a useful means to unite groups against a common enemy. In this sense, both the US Administration and Al Qaeda have not only benefited from the "war on terror", but even share a covert symbiotic relationship. The former won the 2002 and 2004 elections by exploiting the American public's fear of further terrorist attacks, while the latter also benefited from the hatred it was able to generate amongst its followers. The Republican Party's television advertisement broadcast in November 2006 was the first time, however, that their aims could be seen to have converged so overtly. The Systemic Functional approach is employed to analyse the strata of context, semantics, and lexicogrammar. According to this approach, the strata are "semiotic dimensions that intersect in a vast, elastic, semiotic space" (Matthiessen, cited in Lukin, 2006, p. 1) that have a bi-directional relationship of realisation. Lukin asks: "do language users shape the social context, or is our language practice constrained or determined by it?" (2006, p. 8). In this case, the advertisement helped to shape the context, but not in the way that the Republicans intended, because they lost seats in the election to the Democrats.

    CiNii Books

    researchmap

  • A metafunctional analysis of Sir Winston Churchill’s We shall fight on the beaches speech

    Humphries, Simon

    近畿大学工業高等専門学校紀要   22, 75-81   75 - 81   2006年12月

     詳細を見る

    記述言語:英語   出版者・発行元:近畿大学工業高等専門学校  

    This investigation utilised Systemic Functional Grammar to analyse the final portion of a war speech given in 1940 by Sir Winston Churchill the British Prime Minister. A metafunctional approach has been utilised to analyse the taxis, and the experiential, interpersonal and textual meanings. Experientially, this text has the short term goal of preparing the British for the threat of invasion and the long term goal of signalling a warning to the Germans, solidarity with the French, and a call for help from the Empire and America. Interpersonally, although Churchill has the status and social distance of a war leader and despite his use of modals to demand and expect his people to do their duty, this is a very inclusive speech that is designed to unite the population to share his vision. Textually, Churchill uses a common Theme pattern, based on the British people and allies, and introduces the various situations where they can fight in the Rheme as New information. This is therefore a very motivating speech with paratactic extension and hypotactic projection also used to great effect, but the necessary conditions that must be fulfilled and the impending crisis are still included in the Range and some hypotactic clauses of elaboration and enhancement.

    CiNii Books

    researchmap

  • EFL learners’ use of presentation software to structure their English thoughts

    Humphries, Simon

    CLaSIC 2006 Conference Proceedings   341-351   341 - 351   2006年3月

     詳細を見る

  • Efficiency or complexity: Two approaches for stimulating students to write coherent persuasive essays based on a movie 査読

    Humphries, Simon

    JALT2005 Conference Proceedings   pp. 452-461   452 - 461   2006年1月

     詳細を見る

  • Proceedings from the Inaugural TESOL Action Research Writers Conference

    Humphries, Simon, Boon, Andrew, Haas, Sarah, Stevens, Simon, Takeuchi, Haruki

    ??????????????   21   49 - 58   2005年3月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:????????????  

    researchmap

  • The use of AR to solve problems in a TBL DVD class 査読

    Humphries, Simon

    JALT2004 Conference Proceedings   pp. 772-787   772 - 787   2005年1月

     詳細を見る

  • Does a structured class discussion or the analysis of a review prepare EFL learners more effectively for the construction of a movie opinion essay?

    Humphries, Simon

    2005年

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    researchmap

  • Collaborative group essays based on a DVD: Incorporating skills from a review analysis

    Humphries, Simon, Takeuchi, Haruki

    Current Perspectives and Future Directions in Foreign Language Teaching and Learning   pp. 321-340   321 - 340   2004年12月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    researchmap

  • An investigation of the student use of preparation time before speaking in class

    Humphries, Simon, Takeuchi, Haruki

    近畿大学工業高等専門学校紀要   20, 41-50   41 - 50   2004年3月

     詳細を見る

  • Collaborative group essays based on a DVD 査読

    Humphries, Simon, Takeuchi, Haruki

    The Language Teacher   28(3), 27-28 ( 3 )   27 - 28   2004年3月

     詳細を見る

▼全件表示

書籍等出版物

  • Support for Educator and Learner Feelings: Study Abroad Confidence Building

    HUMPHRIES, Simon( 担当: 単著)

    The University Grapevine  2023年7月 

     詳細を見る

  • "I forgot the language:" Japanese students' actual multilingual selves and translanguaging challenges as English majors in Taiwan 査読

    HUMPHRIES, Simon, 八島 智子( 担当: 共著)

    In Wenli Tsou and Will Baker (Eds.), English-Medium Instruction Translanguaging Practices in Asia: Theories, Frameworks and Implementation in Higher Education (pp. 143-161). Singapore: Springer.  2021年8月  ( ISBN:9789811630019

     詳細を見る

    Most studies on motivation and translanguaging have focused on learning Global English. This has led to a call for more research into how this lingua franca influences attitudes to languages other than English. We describe Japanese undergraduates who studied English and Chinese in Taiwan during an 11-month study abroad programme. Following a survey of their translanguaging practices in Japanese (L1), English (L2) and Chinese (L3), we interviewed them to explore motivations underlying their language choices. Extending beyond Dörnyei's L2 motivational self system, we used Henry's multilingual self analytical framework. Results indicated that, rather than striving for ideal multilingual selves or settling for contentedly bilingual selves, participants had actual multilingual selves in response to immediate needs and interests. One participant had a contentedly trilingual self period where he could use his three languages socially while delaying further formal study. The other participant focused on his L3 due to intrinsic motivation derived from its proximity to his L1.

    DOI: 10.1007/978-981-16-3001-9_8

    researchmap

  • Silence in Japanese classrooms: Activities and factors in capacities to speak English 査読

    HUMPHRIES, Simon, AKAMATSU, Nobuhiko, TANAKA, Takako, BURNS, Anne

    In J. King & S.Harumi (Eds.), East Asian Perspectives on Silence in English Language Education,(pp. 123-142). Bristol: Multilingual Matters.  2020年5月  ( ISBN:9781788926751

     詳細を見る

  • "Please teach me how to teach": The emotional impact of educational change. 査読

    HUMPHRIES, Simon( 担当: 単著)

    In C. Gkonou, J.-M. Dewaele & J. King (Eds.), The Emotional Rollercoaster of Language Teaching,(pp. 150-172). Bristol (UK): Mulitlingual Matters.  2020年5月  ( ISBN:9781788928328

     詳細を見る

  • Silence and anxiety in the English-medium classroom of Japanese universities: A longitudinal intervention study 査読

    KING, Jim, YASHIMA, Tomoko, HUMPHRIES, Simon, AUBREY, Scott, IKEDA, Maiko

    In J. King & S.Harumi (Eds.), East Asian Perspectives on Silence in English Language Education (pp. 60-79). Bristol: Multilingual Matters.  2020年5月  ( ISBN:9781788926751

     詳細を見る

  • Factors influencing Japanese teachers’ adoption of communication-oriented textbooks 査読

    HUMPHRIES, Simon( 担当: 単著)

    In S. Garton & K. Graves (Eds.), International Perspectives on Materials in ELT (pp. 253-269). New York: Palgrave Macmillan.  2014年  ( ISBN:9781137023308

     詳細を見る

  • Codeswitching in two Japanese Contexts. 査読

    Humphries, Simon, Stroupe, Richmond( 担当: 共著)

    In R. Barnard & J. McClellan (Eds.), Codeswitching in university English-medium classes: Case studies and perspectives from Asian contexts (pp. 65-91). Bristol: Multilingual Matters.  2013年 

     詳細を見る

  • From policy to pedagogy: Exploring the impact of new communicative textbooks on the classroom practice of Japanese teachers of English 査読

    Humphries, Simon( 担当: 単著)

    In C. Gitsaki & R. B. Baldauf Jr. (Eds.), Future Directions in Applied Linguistics: Local and Global Perspectives (pp. 488-507). Newcastle: Cambridge Scholars Publishing.  2012年  ( ISBN:9781443835732

     詳細を見る

  • Observation 査読

    Humphries, Simon, Gebhard, Jerry( 担当: 共著)

    In R. Barnard & A. Burns (Eds.), Researching Language Teacher Cognition and Practice (pp. 109-127). Bristol: Multilingual Matters.  2012年 

     詳細を見る

▼全件表示

MISC

  • Lost in Citations. Citation 79: Humphries, S., & Yashima, T. (2021). “I forgot the language:” Japanese students’ actual multilingual selves and translanguaging challenges as English majors in Taiwan.

    HUMPHRIES, Simon, SHACHTER, Jonathan

    https://lostinthecitations.podbean.com/e/79/   2021年10月

     詳細を見る

  • Lost in Citations: Citation 7 Please teach me how to teach

    HUMPHRIES, Simon, Schachter, Jonathan

    https://lostinthecitations.podbean.com/e/humphries-s-2020-please-teach-me-how-to-teach-the-emotional-impact-of-educational-change/   2020年5月

     詳細を見る

  • Learners' Evaluation of a Method to Improve Writing Competence

    Takeuchi Haruki, Humphries Simon

    近畿大学工業高等専門学校紀要   21   39 - 47   2005年12月

     詳細を見る

    記述言語:英語   出版者・発行元:近畿大学工業高等専門学校  

    In order to improve learners' writing competence, two approaches, that is, the process approach and product approach, are well-known. In this paper, however, another approach, the genre approach is introduced. Essay writing based on this approach is conducted in our technical college and the usefulness of the writing class is analyzed. For the analysis, questionnaires were employed. Learners' response can be regarded as positive to the method, because the approach facilitated writing by giving learners the framework within which they could describe their opinions. The effectiveness of teaching methods based on this approach may not end in class activities. After deepening their understanding of this approach, it can be expected that learners will apply it to other genres.

    CiNii Books

    researchmap

  • 英語教師にとってのセミナーのあり方

    竹内 春樹, ハンフリーズ サイモン

    近畿大学工業高等専門学校紀要   18   61 - 67   2002年12月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   出版者・発行元:近畿大学工業高等専門学校  

    Junior and senior high school teachers often participate in seminars to brush up their English ability. However it is doubtful whether the seminars set up objects that teachers require, and follow a proper procedure to attain the goals. Recently, we conducted a seminar for junior high school teachers in which they learned how to study English in order to improve their own knowledge. The purpose was to think about effective learning methods for teachers. When the three-day seminar ended, we checked whether the seminar was successful or not in attaining the purposes, and the questionnaire results were affirmative. So in this paper, we describe our seminar and discuss how a seminar for junior high school teachers should be. Especially we insist that as they are engaged in teaching, they should study the pedagogical dimension of English and then study English for movies, music, newspapers, and so on. For teachers, studying English education signifies English for Specific Purposes and studying English for the latter areas represents English for General Purposes. We also mention content-based teaching. In our seminar, the purpose was brushing up English ability, but we aimed at its acquisition through thinking about topics in English.

    CiNii Books

    researchmap

講演・口頭発表等

  • Academic partnerships: Intercultural negotiation (SA-SIG Forum, Invited Speaker) 招待

    HUMPHRIES, Simon, CHEN, Peter

    JALT 2020  2020年11月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2020年11月

    会議種別:口頭発表(招待・特別)  

    開催地:Online  

    researchmap

  • The emotional impact of educational change research

    HUMPHRIES,Simon

    2019 ETA International Conference /28th International Symposium  2019年11月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2019年11月

    開催地:Chien Tan Overseas Youth Activity Center, Taipei  

    researchmap

  • Educational change research: The emotional impact

    HUMPHRIES, Simon

    JALT全国語学教育学会  2019年11月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2019年11月

    開催地:名古屋市愛知県産業労働センタWINC Aichi  

    researchmap

  • English majors and non-majors’ speaking attitudes

    HUMPHRIES, Simon, 赤松のぶひこ

    JALT 2018  2018年11月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2018年11月

    開催地:Shizuoka Convention & Arts Center (Granship), Shizuoka City  

    researchmap

  • Factors influencing Japanese high school English majors and non-majors’ attitudes to speaking (Plenary Speaker) 招待

    HUMPHRIES, Simon

    ハンズオン(実践的)言語教育の為のワークショップ研究発表  2018年5月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2018年5月

    会議種別:口頭発表(基調)  

    開催地:沖縄アミークスインターナショナル、うるま市  

    researchmap

  • Analysing a student email negotiation using literature circles, (Pan-SIG 2018 Business Communication SIG Forum)

    HUMPHRIES, Simon, NEVITT, Craig, DODS, Aaron

    JALT Pan-SIG 2018  2018年5月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2018年5月

    開催地:東洋学園大学(本郷キャンパス), 東京  

    researchmap

  • Students’ Study Abroad Financial Problems 招待

    HUMPHRIES, Simon

    JALT Pan-SIG Conference, Business Communication SIG Featured Speaker  2017年5月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2017年5月

    会議種別:口頭発表(招待・特別)  

    開催地:Akita  

    researchmap

  • I Forgot the Words: Classroom Factors Influencing English Speaking

    HUMPHRIES, Simon

    TESOL Convention  2017年3月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2017年3月

    開催地:Seattle, USA  

    researchmap

  • Factors influencing high school English speaking

    HUMPHRIES, Simon, BURNS, Anne, AKAMATSU, Nobuhiko, TANAKA, Takako

    JALT Conference  2016年11月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2016年11月

    開催地:Nagoya  

    researchmap

  • Move analysis of a Japanese student’s email negotiation with a British bank

    HUMPHRIES, Simon

    JALT Business Communication SIG Conference  2016年5月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2016年5月

    開催地:Fukuoka  

    researchmap

  • Factors Influencing use of Innovative Materials

    HUMPHRIES, Simon

    JALT Pan-SIG Conference  2016年5月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2016年5月

    開催地:Nago  

    researchmap

  • Classroom factors that influence English speaking

    HUMPHRIES, Simon

    JALT Conference  2015年11月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2015年11月

    開催地:Shizuoka  

    researchmap

  • Classroom factors that influence EFL students' capacity to speak English

    HUMPHRIES, Simon

    BAAL Conference  2015年9月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2015年9月

    開催地:Birmingham, UK  

    researchmap

  • Factors influencing innovative textbook use

    HUMPHRIES, Simon

    JALT Conference  2014年11月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2014年11月

    開催地:Tsukuba  

    researchmap

  • The textbook as a change agent: Factors influencing the appropriate use of innovative textbooks

    HUMPHRIES, Simon

    AILA Conference  2014年8月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2014年8月

    開催地:Brisbane, Australia  

    researchmap

  • Examining teachers’ purposes for codeswitching in the Japanese EFL context

    Humphries, Simon, Stroupe, Richmond

    PALT Conference  2013年12月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2013年12月

    開催地:Cebu City, The Philippines  

    researchmap

  • Pedagogic purposes for code switching

    HUMPHRIES, Simon

    JALT Conference  2013年10月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2013年10月

    開催地:Kobe  

    researchmap

  • Factors influencing the appropriate use of innovative textbooks

    Humphries, Simon

    MATSDA Conference  2013年7月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2013年7月

    開催地:Liverpool, UK  

    researchmap

  • Comparison between MEXT-mandated and Western-published textbooks

    HUMPHRIES, Simon

    JALT Conference  2012年10月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2012年10月

    開催地:Hamamatsu  

    researchmap

  • Culture Shocks in England

    HUMPHRIES, Simon

    国際コミュニケーション学会ゲストスピーカー  2012年9月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2012年9月

    開催地:Kyoto  

    researchmap

  • CLT Materials in Japan

    Humphries, Simon

    MATSDA Conference  2012年6月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2012年6月

    開催地:Limerick, Ireland  

    researchmap

  • Washback to driftwood: Problems implementing CLT

    HUMPHRIES, Simon

    JALT Conference  2011年11月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2011年11月

    開催地:東京  

    researchmap

  • Washback or driftwood? Problems implementing communicative language teaching in Japan

    Humphries, Simon

    BAAL LLT SIG Conference  2011年7月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2011年7月

    開催地:Birmingham, UK  

    researchmap

  • Effects of a CLT change in textbooks on two JTEs

    HUMPHRIES, Simon

    JALT Conference  2010年11月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2010年11月

    開催地:名古屋  

    researchmap

  • The challenges of communicative pedagogy in kosens

    HUMPHRIES, Simon

    全国高等専門学校英語教育学会  2010年9月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2010年9月

    開催地:札幌  

    researchmap

  • From local policy to individual policy: Exploring the impact of new CLT textbooks on Japanese teachers of English

    Humphries, Simon

    ALAA Conference  2010年7月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2010年7月

    開催地:Brisbane, Australia  

    researchmap

  • Exploring the impact of the introduction of new EFL textbooks on teachers' practices at a technical college in Japan

    Humphries, Simon

    TESOL Convention  2010年3月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2010年3月

    開催地:Boston, USA  

    researchmap

  • The entrance test is dead! Long live CLT (Continuation of Linguistics Transmission-style): The effects of curricular change on teaching practice in a rural Japanese technical college.

    HUMPHRIES, Simon

    JALT Conference  2009年11月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2009年11月

    開催地:静岡市  

    researchmap

  • The Effect of Curricular Change on English Teachers at a Japanese Engineering College

    HUMPHRIES, Simon

    BAAL Conference  2009年7月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2009年7月

    開催地:Manchester, UK  

    researchmap

  • The Driftwood Effect: Testing for the Teach

    HUMPHRIES, Simon

    JALT Conference  2008年11月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2008年11月

    開催地:東京  

    researchmap

  • A Tale of Two Textbooks: The Continued Adoption or Rejection of Change-Stimulating Materials

    HUMPHRIES, Simon

    全国高等専門学校英語教育学会  2008年9月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2008年9月

    開催地:東京  

    researchmap

  • Changing textbooks changing practice? Analyzing the potential effects of a change in textbooks

    HUMPHRIES, Simon

    JALT Pan-SIG Conference  2008年3月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2008年3月

    開催地:京都市  

    researchmap

  • Multiple AR cycles to increase participation in a DVD class

    HUMPHRIES, Simon

    JALT Conference  2007年11月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2007年11月

    開催地:東京  

    researchmap

  • The covert becoming overt: The symbiotic relationship between the two "enemies" in the "War on Terror".

    HUMPHRIES, Simon

    ALAA Conference  2007年7月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2007年7月

    開催地:Wollongong, Australia  

    researchmap

  • Multiple Action Research Cycles: Increasing participation in an EFL movie discussion class

    HUMPHRIES, Simon

    ALAA Conference  2007年7月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2007年7月

    開催地:Wollongong, Australia  

    researchmap

  • EFL learners’ use of presentation software to structure their English thoughts

    HUMPHRIES, Simon

    CLaSIC Conference  2006年12月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2006年12月

    開催地:Singapore  

    researchmap

  • Efficiency or complexity: Two approaches for stimulating students to write coherent persuasive essays based on a movie

    HUMPHRIES, Simon

    JALT Conference  2005年10月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2005年10月

    開催地:静岡市  

    researchmap

  • The affects of altered input on the collaborative essay-writing style of EFL students in a DVD analysis class

    HUMPHRIES, Simon

    EuroSLA Conference  2005年9月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2005年9月

    開催地:Dubrovnik, Croatia  

    researchmap

  • Collaborative group essays based on a DVD: incorporating skills from a review analysis

    HUMPHRIES, Simon

    CLaSIC Conference  2004年12月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2004年12月

    開催地:Singapore  

    researchmap

  • The use of AR to solve problems in a TBL DVD class

    HUMPHRIES, Simon

    JALT Conference  2004年11月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2004年11月

    開催地:奈良  

    researchmap

  • Breaking the silence: Impact of study abroad on speaking

    Simon Humphries

    JALT  2023年11月 

     詳細を見る

    会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • The Transformative Effects of SA on Students' Capacity to Speak

    HUMPHRIES, Simon

    JALT Study Abroad SIG Conference  2023年11月 

     詳細を見る

    開催地:Takachiho University, Tokyo  

    researchmap

  • Exploring the Changing Landscape of Study Abroad (Keynote presentation) 招待

    HUMPHRIES, Simon

    JALT Study Abroad SIG Conference  2023年11月 

     詳細を見る

    会議種別:口頭発表(基調)  

    開催地:Takachiho University, Tokyo  

    researchmap

  • From reluctance to confidence: A longitudinal study of Japanese students' foreign language speaking fluctuations in Europe

    HUMPHRIES, Simon

    European Second Language Association (EuroSLA)  2023年8月 

     詳細を見る

    開催地:University of Birmingham, United Kingdom  

    researchmap

  • From Silence to Speech: The Transformative Effects of Studying Abroad on Japanese English Majors

    HUMPHRIES, Simon

    British Association of Applied Linguistics (BAAL)  2023年8月 

     詳細を見る

    開催地:University of York, United Kingdom  

    researchmap

  • “I forgot the language”: Japanese students’ real multilingual selves and translanguaging challenges as English majors in Taiwan

    HUMPHRIES, Simon, YASHIMA, Tomoko

    ELF 13  2022年11月 

     詳細を見る

    開催地:National Cheng Kung University, Tainan, Taiwan  

    researchmap

  • Learners’ Perceived Capacity to Speak Before, During and After Study Abroad

    HUMPHRIES, Simon

    JALT  2022年11月 

     詳細を見る

    開催地:Fukuoka  

    researchmap

  • Japanese Students’ English and Chinese Translanguaging in Taiwan

    HUMPHRIES, Simon, YASHIMA, Tomoko

    JALT 2021 Conference  2021年11月 

     詳細を見る

    開催地:Online  

    researchmap

  • Fluctuations in learners’ capacity to speak (CTS) during the SA year

    HUMPHRIES, Simon

    JALT Study Abroad SIG Conference  2021年9月 

     詳細を見る

    開催地:Online  

    researchmap

  • Factors affecting speaking English in high schools

    HUMPHRIES, Simon, Akamatsu, Nobuko, Tanaka, Takako

    JALT Conference  2017年11月 

     詳細を見る

    開催地:Shizuoka  

    researchmap

▼全件表示

共同研究・競争的資金等の研究課題

  • Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL)

    2003年 - 2005年

      詳細を見る

    資金種別:競争的資金

    researchmap