Updated on 2024/03/30

写真a

 
SAEGUSA,Kentaro
 
Organization
Faculty of Policy Studies Associate Professor
Title
Associate Professor
Contact information
メールアドレス
External link

Degree

  • PhD ( 2004.10   the University of Edinburgh )

Research Interests

  • place, space, landscape, planning, migration, community, England;

  • place, space, landscape, planning, migration, community, England

Research Areas

  • Humanities & Social Sciences / Cultural anthropology and folklore

Education

  • the University of Edinburgh   the school of social science   the department of social anthropology

    2004

      More details

    Country: United Kingdom

    researchmap

  • Waseda University

    - 1992

      More details

    Country: Japan

    researchmap

Professional Memberships

Papers

  • カントリーサイドという空間:ハンティングを通してみたイングランドの空間編成の現場

    三枝 憲太郎

    嶋内博愛ら編『エコ・イマジネール:文化の生態系と人類学的眺望』、言叢社   31-54   2007

     More details

  • 新しい場所と土地の記憶:イングランドにおける国内移住者と土地との結びつき

    三枝 憲太郎

    宮島喬ら編『地域のヨーロッパ:多層化・再編・再生』、人文書院   145-69   2007

     More details

  • 「作品」としての景観:イングリッシュ・カントリーサイドの空間編成

    三枝 憲太郎

    美術フォーラム21   13号:47-54   2006

     More details

  • Our Dwelling Place: the making of a sense of place in semi-rural England Reviewed

    SAEGUSA Kentaro

    2004

     More details

    PhD thesis submitted to the University of Edinburgh

    researchmap

  • 祭りと慣習的権利:近世イングランドにおける五月祭の分析

    三枝 憲太郎

    早稲田大学大学院文学研究科紀要   第4分冊42: 153-63   1997

     More details

Devising educational methods

  • 毎回授業(講義)の最後10分を用いて、次回の授業に関かわる内容の論題を与え、論述を行なわせる。 内容はすべて採点され、評価の対象となるため、学生は真剣に思考し、論述することが求められる。 次回の授業までに、回答をカテゴリー別に整理し、パワー・ポイントのスライドにまとめ、授業の冒頭において、その内容を学生に紹介する。 紹介する内容は、教員が加筆あるいは修正を加えたものであるが、当日の授業の内容の流れに沿った形で、それらを紹介する。ポイントは学生の見解という形で、当日の授業において特に問題となるトピックについて、予めが学生に考えさせるところにある。 授業における論述の評価は、成績全体の40%を占めることになる。

Teaching materials

  •  特になし

Teaching method presentations

  •  特になし

Special notes on other educational activities

  •  特になし