Updated on 2024/09/10

写真a

 
ISHIDA,Masaki
 
Organization
Faculty of Business and Commerce Assistant Professor
Title
Assistant Professor
External link

Research Interests

  • Marketing Science

  • Consumer Behavior

  • Marketing Management

  • Art Infusion

  • Anti Consumption

  • Marketing Strategy

  • 消費者ウェルビーイング

Research Areas

  • Humanities & Social Sciences / Commerce  / マーケティング

Education

  • 関西学院大学大学院   商学研究科・博士課程後期課程

    2021.4 - 2024.3

      More details

  • 関西学院大学大学院   商学研究科・博士課程前期課程

    2019.4 - 2021.3

      More details

Research History

  • Research Institute for Socionetwork Strategies, Kansai University

    2024.8

      More details

  • Kansai University   Faculty of Business and Commerce   Assistant Professor

    2024.4

      More details

  • 関西学院大学大学院商学研究科博士課程後期課程

    2021.4 - 2024.3

      More details

  • 関西学院大学大学院商学研究科博士課程前期課程

    2019.4 - 2021.3

      More details

  • キッコーマン株式会社

    2017.4 - 2018.6

      More details

Professional Memberships

  • Japan Society of Marketing and Distribution

    2024.4 - Present

      More details

  • Japan Institute of Marketing Science

    2020.4 - Present

      More details

  • Japan Association for Consumer Studies

    2020.4 - Present

      More details

Papers

Awards

  • 第20回 JACS-樫尾俊雄 論文プロポーザル賞・優秀賞

    2020.10   日本消費者行動研究学会  

     More details

Research Projects

  • リードユーザーによる革新的新製品の評価とフォールスコンセンサス効果の検証

    2023.4 - 2024.3

    公益財団法人 吉田秀雄記念事業財団  研究助成(大学院生の部) 

      More details

    Authorship:Principal investigator 

    researchmap