2024/07/18 更新

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ツネモト アキ
常本 亜希
TSUNEMOTO,Aki
所属
外国語学部 助教
職名
助教
外部リンク

学位

  • PhD in Education ( Concordia University )

研究分野

  • 人文・社会 / 言語学

  • 人文・社会 / 外国語教育  / 応用言語学

学歴

  • コンコーディア大学   大学院博士課程 教育学研究科   応用言語学専攻

    2018年9月 - 2022年12月

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    国名: カナダ

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  • ロンドン大学ユニバーシティカレッジロンドン   教育学研究所   英語教授法修士課程

    2016年9月 - 2017年9月

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    国名: グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)

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  • 北海道教育大学   大学院教育学研究科   教科教育専攻

    2012年4月 - 2015年3月

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    国名: 日本国

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  • ロンドン大学   アジア・アフリカ学院

    2013年4月 - 2014年3月

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    国名: グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)

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  • 北海道教育大学   教育学部   基礎学習開発専攻

    2008年4月 - 2012年3月

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    国名: 日本国

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経歴

  • 法政大学   大学院 人文科学研究科   兼任講師

    2024年4月 - 現在

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  • 関西大学   外国語学部   助教

    2023年4月 - 現在

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  • 東京理科大学   教養教育研究院 葛飾キャンパス教養部   非常勤講師

    2022年9月 - 2023年3月

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    国名:日本国

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  • コンコーディア大学   教育学研究科   リサーチアシスタント

    2018年9月 - 2022年12月

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    国名:カナダ

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  • コンコーディア大学   教育学部・教育学研究科   ティーチングアシスタント

    2018年9月 - 2022年8月

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    国名:カナダ

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  • 学校法人希望学園 北嶺中・高等学校   英語科常勤専任講師

    2015年4月 - 2016年3月

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    国名:日本国

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  • 北海道教育大学   ティーチングアシスタント

    2012年4月 - 2015年3月

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    国名:日本国

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論文

  • Coherence and Comprehensibility in Second Language Speakers’ Academic Speaking Performance 査読

    Aki Tsunemoto, Pavel Trofimovich

    Studies in Second Language Acquisition   2024年5月

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    担当区分:筆頭著者, 責任著者   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.1017/S0272263124000305

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  • Pre- and in-service teachers’ beliefs about second language pronunciation teaching, their experience, and speech assessments 査読

    Aki Tsunemoto, Pavel Trofimovich

    System   118   103125   2023年11月

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    担当区分:筆頭著者, 責任著者   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.1016/j.system.2023.103125

    Web of Science

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  • The Relationship between Japanese EFL Learners’ Perceived Fluency and Temporal Speech Measures in a Read-Aloud Task 査読

    Aki Tsunemoto, Pakize Uludag, Kim McDonough, Talia Isaacs

    JALT Journal   45 ( 1 )   107 - 121   2023年5月

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    担当区分:筆頭著者, 責任著者   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:The Japan Association for Language Teaching (JALT)  

    This study examined the relationship between holistic rater judgments of second language (L2) speech fluency (i.e., perceived fluency) and temporal measures of fluency (i.e., utterance fluency) in a read-aloud task. 63 L2 English Japanese secondary school students were audio-recorded while carrying out a 69-word read-aloud task. 11 L2 English-speaking instructors rated the speech for perceived fluency, and the speech samples were analyzed for utterance fluency. The linear regression model revealed that articulation rate and clause-internal pauses significantly predicted perceived fluency. Findings are discussed in relation to the use of read-aloud tasks for the teaching and assessment of L2 speech fluency. 本研究では、音読タスクにおける第二言語音声の流暢性に関する総合的評価と、スピーチの言語的特徴の関係性を調査した。高校生の日本人英語学習者63名が、69語の音読タスクを実施する様子を録音した。11人の言語指導経験のある第二言語英語話者が、スピーチの流暢性について評価した。更に、スピーチを言語的特徴について分析した。重回帰モデル解析の結果、発声速度と節内のポーズが流暢性の重要な予測変数として算出された。これらの成果に基づき、音読タスクを利用した第二言語における流暢性の指導や評価について教育的な示唆を行う。

    DOI: 10.37546/jaltjj45.1-5

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  • Pre-service teachers’ beliefs about second language pronunciation teaching, their experience, and speech assessments 査読

    Tsunemoto, A., Trofimovich, P., Kennedy, S.

    Language Teaching Research   27   115 - 136   2023年

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    担当区分:筆頭著者, 責任著者   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.1177/1362168820937273

    Web of Science

    Scopus

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  • Listener perceptions of customer service agents’ performance: Do comprehensibility, accentedness, and fluency matter? 査読

    Aki Tsunemoto, Mark McAndrews, Pavel Trofimovich, Eric Friginal

    Journal of Second Language Pronunciation   9 ( 2 )   234 - 262   2023年

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    担当区分:筆頭著者, 責任著者   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:John Benjamins Publishing Company  

    Abstract

    This study investigated listener-based assessment of the job performance of second language (L2) speakers employed as customer service agents in outsourced foreign-based call centers, focusing on agents’ job performance as a function of the comprehensibility, fluency, and accentedness of their speech. Using Amazon’s Mechanical Turk crowdsourcing platform, 116 native English-speaking listeners evaluated two-minute recordings of actual customer service conversations featuring 18 Filipino agents, assessing them for three global speech dimensions (comprehensibility, accentedness, and fluency) and three performance indicators, including agents’ confidence, competence, and listeners’ interest in future communication with agents (a measure capturing customer patronage). Comprehensibility and fluency consistently predicted how the listeners assessed the agents on all job performance scales, and accentedness was additionally associated with how strongly the listeners wished to communicate with the agents. Findings generally highlight the importance of fluent and comprehensible L2 speech in workplace settings.

    DOI: 10.1075/jslp.21027.tsu

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  • 専門英語のコミュニケーション力向上を目的とした学習者応答音声の自動内容評価に関する検討

    仁科久那斗, 峯松信明, 齋藤大輔, 常本亜希

    情報処理学会研究報告   41   1 - 6   2023年

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  • VISUAL CUES AND RATER PERCEPTIONS OF SECOND LANGUAGE COMPREHENSIBILITY, ACCENTEDNESS, AND FLUENCY 査読

    Aki Tsunemoto, Rachael Lindberg, Pavel Trofimovich, Kim McDonough

    Studies in Second Language Acquisition   44   659 - 684   2022年7月

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    担当区分:筆頭著者, 責任著者   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.1017/S0272263121000425

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  • Effects of benchmarking and peer‐assessment on French learners' self‐assessments of accentedness, comprehensibility, and fluency 査読

    Aki Tsunemoto, Pavel Trofimovich, Josée Blanchet, Juliane Bertrand, Sara Kennedy

    Foreign Language Annals   55 ( 1 )   135 - 154   2022年4月

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    担当区分:筆頭著者, 責任著者   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Wiley  

    DOI: 10.1111/flan.12571

    Web of Science

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  • USING TASK PRACTICE TO REDUCE SOCIAL INFLUENCES ON LISTENER EVALUATIONS OF SECOND LANGUAGE ACCENT AND COMPREHENSIBILITY 査読

    Kym Taylor Reid, Pavel Trofimovich, Mary Grantham O’Brien, Aki Tsunemoto

    International Journal of Listening   1 - 16   2021年4月

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    掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Informa {UK} Limited  

    DOI: 10.1080/10904018.2021.1904933

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  • Effects of awareness-raising activities on Japanese university students’ listening comprehension of World English pronunciation 査読

    Yokomoto, Katsuya, Tsunemoto, Aki, Suzukida, Yui

    Lingua   32   97 - 113   2021年

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    掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

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  • Exploring Japanese EFL Learners’ Attitudes Toward English Pronunciation and its Relationship to Perceived Accentedness 査読

    Tsunemoto, A., McDonough, K.

    Language and Speech   64   24 - 34   2021年

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    担当区分:筆頭著者, 責任著者   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:{SAGE} Publications  

    DOI: 10.1177/0023830919900372

    Web of Science

    Scopus

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  • Exploring the Stability of Second Language Speech Ratings through Task Practice in Bilinguals’ Two Languages 査読

    Kym Taylor Reid, Mary Grantham O’Brien, Pavel Trofimovich, Aki Tsunemoto

    Journal of Monolingual and Bilingual Speech   2   315 - 329   2020年12月

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    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.1558/jmbs.17714

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書籍等出版物

  • The Routledge Handbook on Second Language Acquisition and Speaking

    Trofimovich, P, Isaacs, T, Kennedy, S, Tsunemoto, A( 担当: 分担執筆 範囲: Speech Comprehensibility)

    Routledge  2022年3月 

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MISC

  • 言語教師の個人差要因が外国語スピーキング能力評価に及ぼす影響:ビリーフ(信念)と経験に着目して

    常本亜希

    村田財団研究助成成果報告書   36   691 - 698   2022年

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    担当区分:筆頭著者, 責任著者  

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  • withコロナ時代の発音指導

    横本勝也, 常本亜希, 鈴木田優衣

    英語教育   ( 1月 )   74 - 75   2020年12月

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    掲載種別:記事・総説・解説・論説等(商業誌、新聞、ウェブメディア)  

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講演・口頭発表等

  • Exploring Japanese teachers’ beliefs about L2 pronunciation instruction

    Tsunemoto, Aki

    JALT PanSIG 2024 Conference  2024年5月 

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    開催年月日: 2024年5月

    会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Effects of awareness-raising activities on bottom-up processing of world Englishes pronunciations

    Yokomoto, Katsuya, Tsunemoto, Aki, Suzukida, Yui

    The 14th Pronunciation in Second Language Learning and Teaching (PSLLT) Conference  2023年9月 

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  • 専門英語のコミュニケーション力向上を目的とした学習者応答音声の自動内容評価に関する検討

    仁科久那斗, 峯松信明, 齋藤大輔, 常本亜希

    第137回音楽情報科学・第147回音声言語情報処理合同研究発表  2023年6月 

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  • Comprehensibility, coherence, and discourse organization: Insights from an academic speaking task

    Tsunemoto, A, Trofimovich, P

    the American Association for Applied Linguistics (AAAL)  2023年3月 

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    会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Listening comprehension of World English pronunciation: How effective are awareness-raising activities?

    Yokomoto, K, Tsunemoto, A, Suzukida, Y

    The 4th International Symposium on Applied Phonetics (ISAPh 2022)  2022年9月 

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    会議種別:口頭発表(一般)  

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  • How do pre- and in-service teachers’ beliefs about pronunciation teaching relate to their L2 speech assessments?

    Tsunemoto, A, Trofimovich, P

    the Pronunciation in Second Language Learning and Teaching (PSLLT) Conference  2022年6月 

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    会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Linguistic Dimensions Underlying Listener Evaluations of Outsourced Call Centre Agents’ Performance

    Tsunemoto, A, Trofimovich, P, McAndrews, M, Friginal, E

    the 10th International Symposium on the Acquisition of Second Language Speech (New Sounds 2022)  2022年4月 

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    会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Exploring the relationship between outsourced call center agents’ L2 pronunciation and their job performance

    Tsunemoto, A, McAndrews, M, Trofimovich, P, Friginal, E

    the annual meeting of the American Association for Applied Linguistics (AAAL)  2022年3月 

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    会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Linguistic and non-linguistic features in second language comprehensibility 招待

    Tsunemoto, A

    Methodology Special Interest Group, Japan Association for Language Education and Technology (LET) Kansai Chapter  2021年11月 

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    会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(指名)  

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  • Effects of Nonverbal Cues in L2 Pronunciation Assessment.

    Tsunemoto, A, Lindberg, R, Trofimovich, P, McDonough, K

    the Virtual Pronunciation in Second Language Learning and Teaching (PSLLT) Conference  2021年6月 

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    会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Visual cues and L2 speech comprehensibility and comprehension.

    Tsunemoto, A, Lindberg, R, Trofimovich, P, McDonough, K

    the American Association for Applied Linguistics (AAAL)  2021年3月 

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    会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Invited PhD student workshop on Roles of Discourse Organisation in L2 Speech Comprehensibility 招待

    Tsunemoto, A

    Economic & Social Research Council (ESRC) and Japan Second Language Acquisition Research Forum (J-SLARF) Symposium  2020年10月 

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    会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(指名)  

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  • Invited roundtable on Getting published in international journals in PhD Program in North America. 招待

    Tsunemoto, A

    Economic & Social Research Council (ESRC) and Japan Second Language Acquisition Research Forum (J-SLARF) Symposium on Second Language Acquisition  2020年10月 

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    会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(指名)  

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  • Role of Teachers’ Beliefs and Experience in L2 Comprehensibility, Accentedness and Fluency Assessments

    Tsunemoto, A

    the 30th Conference European Second Language Association (EuroSLA)  2020年7月 

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    会議種別:ポスター発表  

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  • How Should I Assess Students’ Pronunciation? A Case Study of Japanese Preservice Teachers’ L2 Pronunciation Assessments, Their Beliefs, and Their Experience

    Tsunemoto, A, Trofimovich, P, Kennedy, S

    Canadian Association of Applied Linguistics (CAAL/ACLA) Conference  2020年6月 

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    会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Examining links between pre-service teachers’ experience, their beliefs about pronunciation teaching, and their speech ratings

    Tsunemoto, A, Trofimovich, P, Kennedy, S

    The annual meeting of the American Association for Applied Linguistics (AAAL)  2020年3月 

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    会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Preservice teachers’ beliefs about L2 pronunciation teaching, their experience, and speech assessments.

    Tsunemoto, A, Trofimovich, P, Kennedy, S

    the Pronunciation in Second Language Learning and Teaching (PSLLT) Conference  2019年9月 

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    会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Examining the acoustic and temporal measures underlying self- and other-assessment of accentedness

    Tsunemoto, A, Isaacs, T, McDonough, K

    the 9th International Symposium on the Acquisition of Second Language Speech (New Sounds 2019)  2019年8月 

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    会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Exploring the relationship between L2 English speakers' fluency and accentedness ratings and linguistic measures of phonological accuracy and fluency

    Tsunemoto, A, Uludag, P, McDonough, K, Isaacs, T

    the International Symposium on Bilingualism 12  2019年6月 

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    会議種別:口頭発表(一般)  

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  • How does my speech sound? Japanese EFL speakers’ self-assessments of their pronunciation in two speaking tasks

    Tsunemoto, A

    the Canadian Association of Applied Linguistics Conference  2019年6月 

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    会議種別:口頭発表(一般)  

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  • What makes L2 speech fluent? Predicting advanced L2 speakers’ judgements of L2 speech

    Tsunemoto, A, Uludag, P

    Concordia University Graduate Symposium in the Department of Education  2019年3月 

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    会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Task effects in L2 Japanese speakers’ self-assessments of accentedness and comprehensibility and native English teachers’ ratings

    Tsunemoto, A, Isaacs, T

    Second Language Research Forum  2018年10月 

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    会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Beginner-level EFL learners’ self-assessment of second language speech across two speaking tasks 招待

    Tsunemoto, A

    Japan Second Language Acquisition Research Forum (J-SLARF) First Annual Meeting  2017年9月 

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    会議種別:口頭発表(招待・特別)  

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共同研究・競争的資金等の研究課題

  • What characterizes comprehensible speech for Japanese university students learning English?

    研究課題/領域番号:24K16144  2024年4月 - 2028年3月

    日本学術振興会  科学研究費助成事業  若手研究

    常本 亜希

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    配分額:4810000円 ( 直接経費:3700000円 、 間接経費:1110000円 )

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  • 学習を促進する教室内スピーキング評価の継続的運用方法の検証

    研究課題/領域番号:24K00082  2024年4月 - 2028年3月

    日本学術振興会  科学研究費助成事業  基盤研究(B)

    小泉 利恵, 深澤 真, 真家 崚, 常本 亜希, 印南 洋

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    配分額:14560000円 ( 直接経費:11200000円 、 間接経費:3360000円 )

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学術貢献活動

  • Second Language Research

    役割:査読

    2024年 - 現在

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    種別:査読等 

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  • JALT Journal

    役割:査読

    2024年 - 現在

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    種別:査読等 

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  • Applied Psycholinguistics

    役割:査読

    2024年 - 現在

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    種別:査読等 

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  • Language Testing

    役割:査読

    2023年 - 現在

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    種別:査読等 

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  • Studies in Second Language Acquisition

    役割:査読

    2023年 - 現在

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    種別:査読等 

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  • ITL - International Journal of Applied Linguistics

    役割:査読

    2022年 - 現在

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  • Journal of Second Language Pronunciation

    役割:査読

    2022年 - 現在

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    種別:査読等 

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  • Language Awareness

    役割:査読

    2022年 - 現在

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    種別:査読等 

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  • Journal of Multilingual and Multicultural Development

    役割:査読

    2021年 - 現在

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  • International Review of Applied Linguistics in Language Teaching (IRAL)

    役割:査読

    2021年 - 現在

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    種別:査読等 

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  • Language Teaching Research

    役割:査読

    2020年 - 現在

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    種別:査読等 

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  • Language Assessment Quarterly

    役割:査読

    2020年 - 現在

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    種別:査読等 

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