2024/04/16 更新

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タカハシ ミホ
高橋 美帆
TAKAHASHI,Miho
所属
文学部 教授
職名
教授
外部リンク

学位

  • 博士(文学)

研究分野

  • 人文・社会 / 英文学、英語圏文学

経歴

  • 関西大学   文学部   教授

    2013年4月 - 現在

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  • 関西大学   文学部   准教授

    2012年4月 - 2013年3月

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  • 天理大学   国際文化学部   准教授

    2006年4月 - 2012年3月

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  • 国立奈良工業高等専門学校   一般教科   助教授

    2001年4月 - 2006年3月

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  • 関西大学   文学部   非常勤講師

    1997年4月 - 2012年3月

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所属学協会

  • 日本エズラ・パウンド協会

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  • 日本アメリカ文学会

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  • ヴィクトリア朝文化研究学会(VICTORIA : 19<sup>th</sup>-Century British Culture and Society)

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  • 日本ホプキンズ協会

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  • 日本英文学会

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  • 日本ブロンテ協会

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  • 日本比較文学会

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委員歴

  • 日本ホプキンズ協会関西部会   事務局  

    2023年4月 - 現在   

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  • 日本エズラ・パウンド協会   事務局  

    2018年4月 - 現在   

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    団体区分:学協会

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論文

  • ‘The Reception and Adaptation of English Romanticism in Modern Japanese Literature’ 査読

    TAKAHASHI,Miho

    La Questione Romantica   Vol. 11、pp.109-124   2019年12月

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  • 'To R. B.' 再考―ホプキンズの詩的挑戦 査読

    高橋美帆

    NONDUM   第14号 34-49頁   2019年12月

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  • ワイルドと宝飾 査読

    高橋 美帆

    オスカー・ワイルド研究   ( 16 )   55 - 75   2017年12月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

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  • The Nun as a Theme: A Genealogy of Victorian Poetry 査読

    高橋 美帆

    英文学論集   ( 50 )   41 - 71   2011年3月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)   出版者・発行元:関西大学英文学会  

    CiNii Books

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  • 女性詩人の葛藤 ―クリスティーナ・ロセッティと金子みすゞ

    高橋美帆

    ヴィクトリア朝文化研究   第4号, 54~64頁   2006年11月

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  • クリスティーナ・ロセッティと大正期の童謡運動

    高橋美帆

    奈良工業高等専門学校『研究紀要』   第40号, 129~144頁   2005年3月

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  • Hopkins in Japan 査読

    TAKAHASHI Miho

    『NONDUM』   ( 15 )   24 - 38   2021年11月

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    掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

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  • ‘G. M. Hopkins and the Pre-Raphaelites’ 査読

    TAKAHASHI,Miho

    『關西大學文學論集』   第六十九巻第四号、33~46頁   2020年3月

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  • 自己・自然・信仰 ―G. M. ホプキンズと宮澤賢治 査読

    高橋 美帆

    天理大学学報   61 ( 223 )   1 - 20   2010年2月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)   出版者・発行元:天理大学学術研究委員会  

    The aim of this paper is to open the door to a new perspective of Gerard Manley Hopkins' study, by making a comparison between Hopkins and Kenji Miyazawa. They look too different to be compared ; born in a different era, in a different country, and brought up to spend an eccentric life, in a different way. However, there are significant similarities in their life and their literary work. Mainly focusing on their poetic language, these three points are taken up here :the connection between their life and religion ; the association between their sister and the female figures in their work ; and the relation between their religious devotion and their companionship with nature. Inhabiting both religious and scientific realms, both poets formed an ideology of self-sacrifice that eventually created their own original, 'new-born' coinage. The core of the fascination of these poets is simple : Hopkins and Kenji had the courage of their convictions, of their 'passion' in their poetry, even in such deep desolation in their last years.

    CiNii Books

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    その他リンク: http://opac.tenri-u.ac.jp/opac/repository/metadata/2304/

  • From Emblem to Ideogram: A Reconsideration of Ezra Pound’s Early Works 査読

    高橋 美帆

    天理大学学報   60 ( 220 )   19 - 28   2009年2月

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    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)   出版者・発行元:天理大学学術研究委員会  

    Because of his experimental attempt to renovate poetical language in his early works, and of the creation of a new poetics in his mature and major work The Cantos, Ezra Pound is recognized as one of the most conspicuous and influential American poets in the twentieth century. Among the characteristics peculiar to his text, the most outstanding is his famous idea of 'ideogram'. It is a particular way of citation of, not only Chinese characters suggesting Confucianism, but also of diverse pronouns or historical facts or fragments, in the manner of collage. Such extravagant impression of Pound appears to be contradictory to the conservative British literary world which he had experienced and execrated in his London age, but it must be noted that his 'ideogram' has come from the Pre-Raphaelite 'emblem' idea. The connection has been overlooked by his critics and readers, but actually, in Pound's early writings, there are many allusions and comments on the Pre-Raphaelites, especially on Dante Gabriel Rossetti, the founder of the Brotherhood, as well as on his close friend Ford Madox Heuffer (Ford), the last Pre-Raphaelite. Through the comparison between Pound and the Pre-Raphaelite poets in terms of mediaevalism, this paper will consider their literary correspondence, and cast a new light on the development of young Pound's poetics.

    CiNii Books

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    その他リンク: http://opac.tenri-u.ac.jp/opac/repository/metadata/2290/

  • 火葬台上のヘラクレス 査読

    高橋 美帆

    Ezra Pound Review   ( 10・11 )   1 - 16   2008年12月

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    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

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  • From Visibility to Invisibility: A Reconsideration of ‘Instress’ in Gerard Manley Hopkins

    高橋美帆

    天理大学『天理大学学報』   第217輯, 1~8頁   2008年2月

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  • シルヴィア・プラス詩七篇

    高橋美帆

    英米文学手帖   第45号, 52~55頁   2007年12月

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  • A Transition of the ‘Nun’ Image in Gerard Manley Hopkins

    高橋美帆

    天理大学『天理大学学報』   第214輯, 45~60頁   2007年2月

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  • シルヴィア・プラスの真実と虚構

    高橋美帆

    英米文学手帖   第44号, 52~64頁   2006年12月

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  • 前田河広一郎「戦碑」読解

    高橋美帆, 鍵本有理

    奈良工業高等専門学校『研究紀要』   第41号, 151~155頁   2006年3月

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  • シルヴィア・プラス『巨像』再考

    高橋美帆

    奈良工業高等専門学校『研究紀要』   第41号, 141~150頁   2006年3月

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  • シルヴィア・プラス12詩篇

    高橋美帆

    英米文学手帖   第43号, 54~66頁   2005年12月

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  • The TOEIC Preparation on ALC Net Academy at Nara National College of Technolog

    高橋美帆, 守屋雅博, 片山悦男, 神澤和明, 金澤直志

    奈良工業高等専門学校『研究紀要』   第40号, 103~118頁   2005年3月

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  • 乏しき時代の乏しき詩人 ―19世紀後半の「詩と信仰」の一位相―

    高橋美帆

    関西大学英語英米文学研究会『POIESIS』   30号, 115~143頁   2005年3月

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  • 前田河広一郎「江戸の正月」読解 ―比較文化的視点からのアプローチ―

    高橋美帆, 鍵本有理

    奈良工業高等専門学校『研究紀要』   第40号, 145~151頁   2005年3月

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  • 前田河広一郎「ミカドの鶴の間」読解

    高橋美帆, 鍵本有理

    奈良工業高等専門学校『研究紀要』   第39号, 139~148頁   2004年3月

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  • Christina Rossetti and the Pre-Raphaelite Illustrators ―from D.G. Rossetti to Arthur Hughes

    高橋美帆

    奈良工業高等専門学校『研究紀要』   第39号, 117~129頁   2004年3月

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  • 「日本古典文学とその英訳を援用した英語運用能力の養成」

    『高等教育』   ( 26 )   44 - 49   2003年

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  • 「前田河広一郎「二十世紀」論-在米日本人作家の再評価-」

    ( 38 )   133 - 148   2003年

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  • 「ポプキンズの未完の恋歌-クリスティーナ・ロセッティに捧ぐ-」

    『NONDUM』   ( 10 )   77 - 89   2003年

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  • "Through the Window of Painting: A Study of Christina Rossetti's Devotional Poetry.

    奈良工業高等専門学校紀要   (37), 117-128   2002年

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  • Dappled Self in Paradox: An Analysis of “Patience, hard thing” and “My own heart”

    高橋美帆

    高野山大学紀要『密教文化』   第195号, 84~96頁 ( 195 )   84 - 96   1996年12月

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  • Hopkins’s Desolation in Letters and Emendations: An Analysis of “In honour of St. Alphonsus Rodriguez”, “Thou art indeed just”, and “To R.B.”

    高橋美帆

    関西大学大学院『千里山文学論集』   第55号, 35~52頁 ( 55 )   35 - 52   1996年3月

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  • 'The Flower of Me' : A Couple of Colours in Elizabeth Barrett Browning's Sonnets from the Portuguese

    ( 52 )   73 - 90   1994年

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書籍等出版物

  • Ezra Pound and Friendship: The Online Fusion of East and West

    Miho Takahashi( 担当: 編集)

    The EPIC-Kyoto Conference Committee  2023年6月 

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  • 回帰する英米文学

    高橋美帆( 担当: 共編者(共編著者))

    大阪教育図書  2021年3月 

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  • Roma/Amor: Ezra Pound, Love and Rome 査読

    William Pratt, Miho Takahashi( 担当: 分担執筆)

    AMS Press  2012年7月 

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  • ベケットの友情

    高橋美帆, 安川慶治( 担当: 共著)

    現代思潮社  2011年12月 

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  • 幻想の<修道女> ブラウニング ロセッティ ホプキンズ

    高橋美帆( 担当: 単著)

    英宝社  2011年5月  ( ISBN:9784269721159

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  • エズラ・パウンド版 トラキスの女たち

    高橋 美帆( 担当: 共編者(共編著者))

    英宝社  2009年3月 

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  • アメリカス世界における移動とグローバリゼーション

    高橋 美帆( 担当: 分担執筆)

    天理大学出版部  2008年11月 

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  • ヨーロッパ・アメリカ文学案内

    高橋 美帆( 担当: 分担執筆)

    南雲堂フェニックス  2007年12月 

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  • シルヴィア・プラス 愛と名声の神話

    高橋 美帆( 担当: 分担執筆)

    思潮社  2007年9月 

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  • 楽しく読むアメリカ文学

    高橋 美帆( 担当: 分担執筆)

    大阪教育図書  2005年3月 

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  • アメリカ文学史新考

    高橋 美帆( 担当: 分担執筆)

    大阪教育図書  2004年3月 

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  • Peregrinator

    高橋 美帆( 担当: 分担執筆)

    松柏社  2003年12月 

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  • 知の諸相

    高橋 美帆( 担当: 分担執筆)

    大阪教育図書  1999年3月 

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  • 英米文学を学ぶよろこび

    高橋 美帆( 担当: 分担執筆)

    大阪教育図書  1995年5月 

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  • 『JANE AUSTEN, EMMA』 VOL.III

    ( 担当: 共編者(共編著者))

    関西大学出版部  2023年3月 

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  • 日本言語文化の内と外

    村田右富実, 高橋美帆( 担当: 分担執筆)

    関西大学東西学術研究所  2023年3月 

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  • 戦争と文学の交渉ー 古代から近現代へー 査読

    増田周子, 高橋美帆( 担当: 分担執筆)

    関西大学出版部  2023年3月  ( ISBN:9784873547688

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    総ページ数:vii, 172p  

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  • 『日本古典文化の形成と受容』 査読

    長谷部剛, TAKAHASHI Miho( 担当: 分担執筆)

    関西大学東西学術研究所  2020年3月 

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  • 語り継ぐ力ーアイルランドと日本ー

    奈良アイルランド語研究会, 高橋美帆( 担当: 共編者(共編著者))

    アイルランドフューシャ奈良書店  2018年3月 

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  • 英米文学の視座

    高橋 美帆( 担当: 分担執筆)

    2005年11月 

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  • Justice and Mercy

    高橋 美帆( 担当: 分担執筆)

    大阪教育図書  2005年5月 

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MISC

  • エドガー・アラン・ポー生誕200年

    高橋美帆

    奈良新聞   8頁   2009年12月

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  • Multilingual Translation Workshop:‘Carrion Comfort’

    Miho Takahashi

    第22回ホプキンズ国際学会大会   2009年7月

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    オーガナイザーおよびパネリストとして発表

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  • Singability and Symbolism in Poetry and Music: Christina Rossetti’s “Song” and Its Musical Setting by John Ireland

    高橋美帆

    高野山大学人文学科紀要『HARMONY』   第10号, 31~70頁 ( 10 )   31 - 79   2000年11月

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講演・口頭発表等

  • Ezra Pound and His Dream Stage

    29th Ezra Pound International Conference  2022年6月 

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    開催年月日: 2022年6月

    会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Kodama and Beyond: Pound’s Reception in Japan in Recent Decades

    TAKAHASHI,Miho

    Ezra Pound Society Panel: Pacific Pound, 2020 MLA Convention  2020年1月 

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    開催年月日: 2020年1月

    会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(指名)  

    開催地:WSCC Convention Center (Seattle, USA)  

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  • ‘Ezra Pound and Noh from a Japanese Perspective’

    TAKAHASHI,Miho

    The Modernist Studies in Asia Network (MSIA) Second International Conference  2019年9月 

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    開催年月日: 2019年9月

    開催地:青山学院大学  

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  • Some Aspects of ‘Sonnets’ in Japanese Literature

    TAKAHASHI,Miho

    Cross-lingual Approaches in ‘Terzetto’ to Literature and Culture: Italy, China, Japan  2019年8月 

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    開催年月日: 2019年8月

    開催地:関西大学  

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  • ‘Hopkins and the Pre-Raphaelite’

    TAKAHASHI,Miho

    The Gerard Manley Hopkins 32nd International Festival  2019年7月 

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    開催年月日: 2019年7月

    開催地:Newbridge College Theatre, Ireland Newbridge College Theatre (アイルランド)  

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  • 「イタリアと19世紀英文学」

    高橋美帆

    関西大学東西学術研究所第6回研究例会  2018年7月 

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    開催年月日: 2018年7月

    開催地:関西大学  

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  • A Rereading of ‘The Wreak of the Deutschland’: Young Hopkins and the Pre-Raphaelites

    TAKAHASHI,Miho

    2018 Hopkins Conference  2018年6月 

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    開催年月日: 2018年6月

    開催地:Roehampton University (UK)  

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  • Faith in Nature: Kenji Miyazawa and G. M. Hopkins 招待

    TAKAHASHI,Miho

    Atelier de recherche en écocritique et écopoétique  2018年3月 

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    開催年月日: 2018年3月

    会議種別:公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等  

    開催地:L’Université de Perpignan Via Domitia (France)  

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  • Reminiscence of Bliss in ‘To R.B.’

    TAKAHASHI,Miho

    The Gerard Manley Hopkins 30th International Festival  2017年7月 

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    開催年月日: 2017年7月

    開催地:Newbridge College Theatre (Ireland)  

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  • Young Pound and Victorian Symbolism

    TAKAHASHI,Miho

    27th Ezra Pound International Conference  2017年6月 

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    開催年月日: 2017年6月

    開催地:University of Pennsylvania (U.S.A.)  

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  • 影に隠れた妹たち―ブロンテとロセッティ

    高橋美帆

    2016年10月 

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    開催年月日: 2016年10月

    開催地:広島大学  

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  • ‘To R.B.’ をめぐる一考察

    高橋美帆

    2016年5月 

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    開催年月日: 2016年5月

    開催地:ベーコンラボ(京都)  

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  • 女性詩人の葛藤―クリスティーナ・ロセッティと金子みすゞ

    高橋美帆

    2005年11月 

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    開催年月日: 2005年11月

    開催地:中京大学  

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  • 「名もなき女性」の語り―ヴィクトリア朝詩文学における修道女のテーマ―

    高橋美帆

    2002年5月 

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    開催年月日: 2002年5月

    開催地:北星学園大学  

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  • 21世紀のホプキンズ受容と解釈

    高橋美帆

    日本ホプキンズ協会連絡総会  2023年5月 

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    会議種別:口頭発表(基調)  

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  • A New Movement of “Japanese Sonnets”: from Ariake Kambara to Shuntarō Tanikawa

    TAKAHASHI Miho

    2021年8月 

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    会議種別:口頭発表(一般)  

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  • Hopkins’ Cosmic Hymn: A Reading of “Spelt from Sibyl’s Leaves”’

    2021年6月 

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    会議種別:口頭発表(一般)  

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共同研究・競争的資金等の研究課題

  • グランド・ツアー期以降の英国女性作家とイタリアをめぐる「移動・移住」の諸相の研究

    研究課題/領域番号:22K00440  2022年4月 - 2025年3月

    日本学術振興会  科学研究費助成事業  基盤研究(C)

    高橋 美帆

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    配分額:2990000円 ( 直接経費:2300000円 、 間接経費:690000円 )

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  • アイルランドと日本における伝承文学教育の文化創造 可能性についての比較研究

    2014年4月 - 2016年3月

    日本学術振興会  基盤研究(C) 

    高橋美帆

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    担当区分:研究代表者  資金種別:競争的資金

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  • 日英女性文学における「投稿」と「葛藤」の系譜の研究

    2009年4月 - 2011年3月

    日本学術振興会  基盤研究(C) 

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    資金種別:競争的資金

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  • 英米文学・文化における「修道女」のサブリメイションの研究

    2006年4月 - 2008年3月

    日本学術振興会  若手研究(B) 

    高橋美帆

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    担当区分:研究代表者  資金種別:競争的資金

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