Updated on 2024/03/30

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BABA,Hajime
 
Organization
Faculty of Business and Commerce Associate Professor
Title
Associate Professor
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Degree

  • Master degree( Commerce) ( 1999.3 )

Research Interests

  • Global Competition;Global Coordination;

  • Global Competition

  • Global Coordination

Research Areas

  • Humanities & Social Sciences / Commerce

Education

  • Meiji University   Graduate School, Division of Commerce   International Marketing

    - 2002

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  • Meiji University   Faculty of Commerce

    - 1996

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    Country: Japan

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  • Meiji University   Graduate School, Division of Commerce   International Marketing

    2002

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    Country: Japan

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Professional Memberships

  • Japan Academy of International Business Studies

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  • Japan Society of Marketing and Distribution

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  • Japan Society for Distribution Science

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Papers

  • Reconstruction of International Marketing Standardization-Adaptation Framework

    BABA Hajime

    The Business Review of Kansai University   49巻2号,73-99頁   2004.6

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  • Methodological Issues in International Marketing Research: THe Specification of Construct, Sampling, Instrument Development, and Data Collection Reviewed

    BABA Hajime

    Studies in Commerce   15号229-242頁   2001.9

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  • Trust in Cross-Cultural Marketing Relationship Reviewed

    BABA Hajime

    Studies in Commerce   14号249-263頁   2001.2

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  • Trust: The Conceputualization in Marketing Reviewed

    BABA Hajime

    Studies in Commerce   13号299-317頁   2000.9

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  • Relational Exchange across the Borders Reviewed

    BABA Hajime

    Studies in Commerce   11号281-299頁   1999.9

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  • Relationship Exchange : A State-of-the-Art Review Reviewed

    BABA Hajime

    Studies in Commerce   10号333-350頁   1999.2

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  • The Globalization in International Marketing Study Reviewed

    BABA Hajime

    Studies in Commerce   8号399-416頁   1998.2

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Books

  • Smart Globalization

    BABA Hajime

    2005.3 

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  • グローバルSCM:サプライ・チェーン・マネジメントの新しい潮流

    馬場 一, 山下洋史, 諸上茂登, 村田潔

    有斐閣  2003 

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Research Projects

  • The Frontier Global Business and IT Management

    2002 - 2006

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    Grant type:Competitive

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Devising educational methods

  • 演習ではCORESに参加し、KUBIC(関西大学ビジネスプラン・コンペティション)への応募を行っている。 プロジェクト研究1ではマイクロソフト本社(シアトル:米国)での英語プレゼンテーションの準備を行う。海外ワークショップでは、マイクロソフト本社で英語プレゼンテーションを行う。プロジェクト研究2ではスチューデント・イノベーション・カレッジに参加し、新製品開発に取り組む。また、プロジェクト研究1および海外ワークショップの成果を論文にまとめ、国際ビジネス研究インターカレッジ大会に参加し報告を行う。プロジェクト研究3ではHandbookを活用した学習を行っている。

Teaching materials

  •  特になし

Teaching method presentations

  •  特になし

Special notes on other educational activities

  •  特になし